Na pytanie ,,Jak się sprzedają ubezpieczenia w leasingu?” można odpowiedzieć krótko i konkretnie. Sprzedają się dobrze. Powodów jest kilka. Pierwszy z nich to oczywiście wymagania finansującego i obowiązkowy charakter ubezpieczeń zabezpieczających jego aktywa. Po drugie produkty ubezpieczeniowe oferowane w ramach ubezpieczenia wewnętrznego, czy pakietu własnego finansującego są coraz lepiej dopasowane do potrzeb klienta. Finansujący nie ograniczają się tylko do proponowania w ramach własnych umów ubezpieczenia OC/AC. Klient ma możliwość skorzystania z szeregu atrakcyjnych produktów dodatkowych, jak GAP, NNW czy ubezpieczenie ochrony prawnej.
Z drugiej strony, nieco przekornie na pytanie ,,Jak się sprzedają ubezpieczenia w leasingu?” można, a nawet należy odpowiedzieć po prawniczemu – ,,to zależy”. Przede wszystkim od tego jaki model ubezpieczeń został wybrany przez finansującego i jakiego rodzaju ryzyka w związku z tym modelem finansujący akceptuje a jakie skutecznie zabezpiecza.
W ramach dostępnych możliwości w zakresie modeli ubezpieczeniowych w leasingu finansujący może być:
1) stroną umowy generalnej wynegocjowanej z zakładem ubezpieczeń
2) ubezpieczającym w umowie ubezpieczenia grupowego
3) agentem ubezpieczeniowym lub właścicielem/większościowym udziałowcem agenta ubezpieczeniowego
4) agentem oferującym ubezpieczenia uzupełniające.
Największą i niesłabnącą popularnością wśród firm leasingowych cieszą się zdecydowanie dwa pierwsze rozwiązania i to właśnie im w pierwszej kolejności warto przyjrzeć się bardziej dokładnie.