bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
#NastrójSięNaPrawo
#13 Nastrój się na prawo – Jak się „sprzedają” ubezpieczenia w leasingu?

#13 Nastrój się na prawo – Jak się „sprzedają” ubezpieczenia w leasingu?

Dodano: 2023-11-07

Na pytanie ,,Jak się sprzedają ubezpieczenia w leasingu?” można odpowiedzieć krótko i konkretnie. Sprzedają się dobrze. Powodów jest kilka. Pierwszy z nich to oczywiście wymagania finansującego i obowiązkowy charakter ubezpieczeń zabezpieczających jego aktywa. Po drugie produkty ubezpieczeniowe oferowane w ramach ubezpieczenia wewnętrznego, czy pakietu własnego finansującego są coraz lepiej dopasowane do potrzeb klienta. Finansujący nie ograniczają się tylko do proponowania w ramach własnych umów ubezpieczenia OC/AC. Klient ma możliwość skorzystania z szeregu atrakcyjnych produktów dodatkowych, jak GAP, NNW czy ubezpieczenie ochrony prawnej.

Z drugiej strony, nieco przekornie na pytanie ,,Jak się sprzedają ubezpieczenia w leasingu?” można, a nawet należy odpowiedzieć po prawniczemu – ,,to zależy”. Przede wszystkim od tego jaki model ubezpieczeń został wybrany przez finansującego i jakiego rodzaju ryzyka w związku z tym modelem finansujący akceptuje a jakie skutecznie zabezpiecza.

W ramach dostępnych możliwości w zakresie modeli ubezpieczeniowych w leasingu finansujący może być:

1) stroną umowy generalnej wynegocjowanej z zakładem ubezpieczeń

2) ubezpieczającym w umowie ubezpieczenia grupowego

3) agentem ubezpieczeniowym lub właścicielem/większościowym udziałowcem agenta ubezpieczeniowego

4) agentem oferującym ubezpieczenia uzupełniające.

 

Największą i niesłabnącą popularnością wśród firm leasingowych cieszą się zdecydowanie dwa pierwsze rozwiązania i to właśnie im w pierwszej kolejności warto przyjrzeć się bardziej dokładnie.

Artykuły powiązane

Rynek ubezpieczeń na życie w Polsce – stabilny rozwój

Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała raport „Ubezpieczenia na życie. Finansowe wsparcie w najtrudniejszych chwilach”, ws...

Nowe narzędzie FOTO w walce z przestępczością ubezpieczeniową

Pod koniec 2024 r. branża ubezpieczeniowa w Polsce wdrożyła innowacyjny system FOTO, wspierający likwidację szkód komun...

Rekordowa kara dla Poczty Polskiej za naruszenie RODO w sprawie wyborów kopertowych

Poczta Polska znalazła się w centrum kontrowersji po tym, jak Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) nałożył na nią rek...