bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Warto wiedzieć
5 mln zł kary od UOKiK za kryptoreklamę w mediach społecznościowych.

5 mln zł kary od UOKiK za kryptoreklamę w mediach społecznościowych.

Dodano: 2023-08-29

Prezes UOKiK nałożył karę 5 mln zł kary na znaną markę produkującą farmaceutyki suplementy diety za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych.

Materiały sponsorowane udostępniane przez influencerów w mediach społecznościowych nie były oznaczane w sposób, który wskazywałby bezpośrednio na handlowy charakter publikacji. Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK nakłada pierwsze kary firmom i osobom, które nie stosują się do Rekomendacji w sprawie oznaczania reklam. Niespełna rok temu prowadzone były liczne działania, cykle edukacyjne w ramach kampanii #OznaczamReklamy.

Karą za kryptoreklamę została ukarana spółka Olimp Laboratories oraz troje influencerów z branży fitness.

 

Artykuły powiązane

#BeInObiektywnie: Jakie są konsekwencje decyzji Prezesa UOKiK dot. telemarketingu?

13 września Prezes UOKiK wydał kolejną decyzję o nałożeniu kary pieniężnej na przedsiębiorcę, który wykonywał połączenia...

Bank Millenium z gigantyczną karą ponad 20 mln zł od UOKiK

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów decyzją z dnia 29 grudnia 2017 r. nałożył na Bank Millenium S.A. karę fi...

11 instytucji finansowych obniżyło lub wyeliminowało opłaty windykacyjne po interwencji UOKiK

11 instytucji finansowych zmieniło swoje praktyki windykacyjne po tzw. miękkim wezwaniu lub wszczęciu postępowania prz...