bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Alior Bank required by UOKiK to compensate clients for misleading advertising

Alior Bank required by UOKiK to compensate clients for misleading advertising

Dodano: 2016-09-20
Publikator: Office of Competition and Consumer Protection

Alior Bank will not charge interest and will return the interest it took to clients for the last 12 months of their contract to compensate clients for losses. The commitment is the result of the Office of Competition and Consumer Protection (UOKiK)’s decision addressing the bank’s „Guaranteed lowest instalment rate” consumer loan advertisement.

Poland’s Office of Competition and Consumer Protection  initiated proceedings against Alior Bank in January 2016 in response to the bank’s consumer loan advertisement “Guaranteed lowest instalment rate”. The campaign ran from April 2015 through September 2015, promising consumers the lowest instalment rates on loans and using a variety of media. However, it did not inform consumers of the additional conditions that had to be fulfilled to take advantage of the offer. This led UOKiK to conclude that the actual conditions of the promotion may have misled consumers.

Artykuły powiązane

Wesołych Świąt dla wszystkich czytelników BeInsured!

Życzymy Świąt pełnych spokoju, jak po wykupieniu najlepszej polisy! Niech ubezpieczenia będą równie niezawodne jak Św...

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...