bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Alior Bank required by UOKiK to compensate clients for misleading advertising

Alior Bank required by UOKiK to compensate clients for misleading advertising

Dodano: 2016-09-20
Publikator: Office of Competition and Consumer Protection

Alior Bank will not charge interest and will return the interest it took to clients for the last 12 months of their contract to compensate clients for losses. The commitment is the result of the Office of Competition and Consumer Protection (UOKiK)’s decision addressing the bank’s „Guaranteed lowest instalment rate” consumer loan advertisement.

Poland’s Office of Competition and Consumer Protection  initiated proceedings against Alior Bank in January 2016 in response to the bank’s consumer loan advertisement “Guaranteed lowest instalment rate”. The campaign ran from April 2015 through September 2015, promising consumers the lowest instalment rates on loans and using a variety of media. However, it did not inform consumers of the additional conditions that had to be fulfilled to take advantage of the offer. This led UOKiK to conclude that the actual conditions of the promotion may have misled consumers.

Artykuły powiązane

Przełomowy wyrok w Londynie – koniec miliardowego sporu o samoloty przejęte przez Rosję

11 czerwca 2025 r. Wysoki Trybunał Sprawiedliwości w Londynie (High Court of Justice) ogłosił precedensowy wyrok w spr...

Liczba wypadków spowodowanych przez zagranicznych kierowców w Polsce spada

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) przedstawiło najnowsze dane dotyczące wypadków drogowych z ud...

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...