bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Alior Bank required by UOKiK to compensate clients for misleading advertising

Alior Bank required by UOKiK to compensate clients for misleading advertising

Dodano: 2016-09-20
Publikator: Office of Competition and Consumer Protection

Alior Bank will not charge interest and will return the interest it took to clients for the last 12 months of their contract to compensate clients for losses. The commitment is the result of the Office of Competition and Consumer Protection (UOKiK)’s decision addressing the bank’s „Guaranteed lowest instalment rate” consumer loan advertisement.

Poland’s Office of Competition and Consumer Protection  initiated proceedings against Alior Bank in January 2016 in response to the bank’s consumer loan advertisement “Guaranteed lowest instalment rate”. The campaign ran from April 2015 through September 2015, promising consumers the lowest instalment rates on loans and using a variety of media. However, it did not inform consumers of the additional conditions that had to be fulfilled to take advantage of the offer. This led UOKiK to conclude that the actual conditions of the promotion may have misled consumers.

Artykuły powiązane

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...