TUiR Allianz przygotował aplikację mobilną Allianz Asystent Szkody do likwidacji szkód z OC ppm. Narzędzie umożliwia zdalną wycenę zniszczeń. W ten sposób ubezpieczony może otrzymać wypłatę odszkodowania nawet w przeciągu 24 godz. od momentu akceptacji propozycji wyceny szkody.
– Allianz od lat dba o bezpieczeństwo klientów. A będąc firmą nowoczesną, stawiającą na nowe technologie, chcemy dostarczać naszym klientom takie rozwiązania, które pomagają uporać się z nieprzyjemnymi skutkami zdarzeń drogowych. Dlatego uruchomiliśmy dedykowaną naszym klientom, specjalną aplikację Allianz Asystent Szkody, dzięki której po telefonicznym zgłoszeniu szkody, w krótkim czasie klient może poznać jej wycenę i otrzymać odszkodowanie – mówi Radosław Kamiński, wiceprezes zarządu Allianz Polska.
Nowy system zakłada szybką wycenę szkody. Klient po telefonicznym zgłoszeniu zdarzenia otrzyma wiadomość SMS z linkiem aktywacyjnym do darmowej aplikacji Allianz Asystent Szkody. Poprzez to narzędzie będzie mógł przesłać zdjęcia dowodu rejestracyjnego oraz uszkodzeń samochodu, które w tradycyjnym modelu wykonałby rzeczoznawca. Aplikacja posiada pewne moduły – podpowiedzi i kontury dowodu osobistego i auta, które pomagają użytkownikom wykonać fotografie w sposób właściwy. Na ich podstawie likwidator może oszacować koszty naprawy nawet w ciągu 3 godzin od przesłania zdjęć.
Nowe narzędzie umożliwia też klientom otrzymanie wypłaty odszkodowania nawet w ciągu 24 godzin od akceptacji wyceny. Ponadto, ubezpieczyciel zakłada, że w niektórych przypadkach wycena szkody może odbyć się już na etapie rozmowy telefonicznej zgłoszania szkody.