AliExpress – największy chiński sklep online – przygotował dla swoich klientów nową ofertę – darmowego rocznego ubezpieczenia sprzętu elektronicznego. Polisę dostarcza Allianz Global Assistance.
Na stronie internetowej sklepu pojawiła się informacja: „Jeśli twój telefon lub tablet, który kupiłeś na AliExpress, przestał działać z winy wady produkcyjnej, Allianz Global Assistance pomoże ci w szybkiej naprawie lub wymianie. Usługa działa w Hiszpanii, Francji, Polsce, Niemczech, Belgii, Włoszech i Holandii”.
W razie wystąpienia szkody na smartfonie lub tablecie, klient powinien zgłosić usterkę do ubezpieczyciela, wypełniając formularz na polskojęzycznej stronie internetowej. Jest to pierwsza tego typu usługa od AliExpress realizowana w Polsce.
Ubezpieczenie nie znosi 14-dniowego okresu odstąpienia od umowy oraz 24–miesięcznej gwarancji producenta.
Jak wskazują eksperci, darmowe ubezpieczenie sprzętu elektronicznego oferowane przez AliExpress ma na celu zwiększenie zaufania klientów do zakupów robionych w chińskim sklepie. Dodatkowa usługa ma upewnić klientów, że unikną oni problemów z wymianą lub naprawą zakupionego sprzętu.
Na razie nie są znane szczegóły dotyczące realizacji roszczeń klientów AliExpress. Sklep nie podał informacji, czy naprawy będą dokonywane w krajowych serwisach, czy uszkodzony sprzęt z powrotem trafi do Chin.