Insurtech Lemonade, którego premiera odbyła się 21 września 2016 r., właśnie został kupiony przez Allianz. Twórcy start-upu chcieli dokonać zmiany dotychczasowego modelu systemu ubezpieczeń na nowy, który będzie opierał się na założeniach ekonomii dzielenia i sztucznej inteligencji.
– Allianz dokłada wszelkich starań by pozostawać w czołówce branży ubezpieczeniowej – powiedział Solmaz Altin, Chief Digital Officer w Allianz. – Na bieżąco śledzimy przestrzeń insurtechów. Doceniliśmy Lemonade pod względem zastosowanej technologii, UX i innowacyjnego modelu biznesowego. Jesteśmy zachwyceni faktem, że staliśmy się udziałowcem start-upu. Za cel postawiliśmy sobie podjęcie działań, które przyczynią się do przyspieszenia rozwoju insurtechu na rynku amerykańskim i poza nim – dodał CDO Allianz.
– Allianz jest słusznie uważany za jedną z najbardziej innowacyjnych firm w branży ubezpieczeniowej – powiedział Daniel Schreiber, współzałożyciel i CEO Lemonade. – Pomimo wysokich osiągnięć i posiadanych środków, Allianz nie prowadzi polityki konkurencyjnej względem Lemonade. Liczymy na pogłębienie naszego partnerstwa w nadchodzącym roku – dodał.
Więcej o start-upie Lemonade pisaliśmy na portalu beinsured.pl w artykule pt. Aplikacja Lemonade już działa.