Maciej Stankiewicz z departamentu digitalizacji i strategii klienta Allianz Polska w artykule eksperckim wskazuje na potrzebę cyfryzacji branży ubezpieczeniowej. Jak podkreśla, jest to jeden z najbardziej inwestowanych obszarów działalności ubezpieczeniowej.
Postępująca digitalizacja w sektorze bankowym czy telekomunikacji sprawia, że zmieniają się preferencje konsumentów. Coraz częściej oczekują oni podobnego poziomu obsługi także w innych sektorach, w tym w ubezpieczeniach.
„Branża stoi więc przed koniecznością reorganizacji modeli biznesowych, tak aby dopasować sposób funkcjonowania do oczekiwań klientów, zarówno w aspekcie produktowym, jak również w sposobie dystrybucji oraz obsługi” – wskazał ekspert.
Jako oczekiwania klientów wymienił obsługę polisy poprzez kanały elektroniczne. Natomiast stwierdził, że w przypadku doradztwa preferują oni bezpośredni kontakt z pracownikiem zakładu ubezpieczeń lub agentem. „Klientom w coraz większym stopniu zależy na integracji wszystkich kanałów kontaktu, tak aby np. mogli rozpocząć zakup ubezpieczenia przez internet, następnie dokończyć ten proces przez infolinię lub u agenta, bez konieczności ponownego uzupełniania wniosku” – wyjaśnił.
„W Allianz Polska na bieżąco obserwujemy i badamy zmieniające się preferencje klientów, tak by w odpowiednim momencie móc na nie zareagować, a niejednokrotnie też wyprzedzić rynek. Dążąc do uzyskania pozycji lidera w dziedzinie cyfryzacji ubezpieczeń w Polsce, wprowadzamy wiele nowych rozwiązań technologicznych, korzystając przy tym z najlepszych doświadczeń pozostałych spółek Grupy Allianz czy też stawiając na autorskie rozwiązania. Digitalizacja jest bowiem jednym z naszych głównych elementów strategii” – dodał Maciej Stankiewicz.
Jak podkreślił, celem podejmowanych działań przez ubezpieczyciela jest pozyskanie nowych klientów, szczególnie wśród przedstawicieli nowego pokolenia.