Allianz World Run (AWR) to globalna inicjatywa, w ramach której ponad 12 tys. pracowników i agentów Allianz, w tym 214 z Polski biegło w szczytnym celu. Akcja, której celem jest nie tylko sportowa rywalizacja, ale przede wszystkim działanie na rzecz potrzebujących dzieci, trwała od 2 maja do 30 lipca 2016 r.
Allianz SE w dniu 2 sierpnia 2016 r. podpisał partnerstwo ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce, zakładające współpracę przez najbliższe lata. Ubezpieczyciel, dzięki rekordowej ilości przebiegniętych kilometrów podczas AWR, przekaże 600 tysięcy euro i sfinansuje 12 programów edukacyjnych, realizowanych przez Stowarzyszenie na całym świecie. Zaangażowanie reprezentantów Allianz Polska poskutkowało nawiązaniem współpracy towarzystwa z SOS Wioski Dziecięce w Polsce.
Podczas biegu zostały ustanowione dwa rekordy świata: „najdłuższy zespołowy bieg na odległość w ciągu 90 dni” oraz „najdłuższa linia zdjęć ”- z 8 470 zdjęciami, których długość miała 1 225 metrów.
W biegu wzięło udział 95 drużyn z 50 krajów z całego świata. Łącznie przebiegniętych zostało 1 381 178 kilometrów. Oznacza to, że pracownicy i agenci Allianz obiegli cały świat dookoła 34 razy. Polscy biegacze pokonali łącznie 32 937 kilometrów, odbywając 3 447 biegów i uplasowali się na 10. miejscu. Najlepsi zawodnicy w Polsce to Błażej Wiatrowski (90 biegów, 2 114 km), Kamil Rączkowski (64 biegi, 1 278 km), Gosia Dalkowska (80 biegów, 1 108 km).
– Allianz World Run to jedna z kluczowych inicjatyw firmy łączących wspieranie zaangażowania i pasji pracowników z naszymi działaniami na rzecz społeczeństwa. Jesteśmy dumni z tego, że w tym globalnym projekcie biegający pracownicy i agenci Allianz Polska znaleźli się w pierwszej dziesiątce najlepszych drużyn świata na 95 rynków biorących w niej udział – powiedziała Katarzyna Borucka, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Allianz Polska.