Polska Izba Motoryzacji pod patronatem Rzecznika Finansowego już po raz XI wręczyła nagrody w ramach „Ogólnopolskiego Badania Satysfakcji Serwisów Samochodowych ze współpracy z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi” – czyli badania „Złoty Zderzak”. W dniu 6 grudnia 2016 r. odbyła się konferencja, podczas której ogłoszono zwycięzców utrzymujących najlepsze relacje pomiędzy swoim zakładem a serwisami zajmującymi się naprawą aut.
Interesy pomiędzy warsztatem samochodowym a towarzystwem ubezpieczeń spotykają się w momencie likwidacji szkody komunikacyjnej klienta. Podczas, gdy dla klienta szkoda zostaje załatwiona po odbiorze samochodu z naprawy, dla serwisu wcale nie musi to oznaczać końca sprawy. Dlatego relacje między serwisami a ubezpieczycielami nie są postrzegane przez te podmioty pozytywnie. Najczęściej spotykane problemy to stawka roboczogodziny, czas pełnych wypłat, stosowania części oryginalnych, stawki za wynajem samochodu zastępczego i w efekcie liczba pozwów sądowych i odwołań.