Prowadząc rozmowę telefoniczną z biurem obsługi klienta np. banku coraz częściej można spotkać się z wirtualnym asystentem. Cyfrowi pomocnicy są coraz bardziej inteligentni i skuteczni.
Czatboty stają się wszechobecne. Temu zjawisku trudno się dziwić, ponieważ odciążają działy obsługi klienta, mogą także usprawnić komunikację z marką. „Czatboty mogą spełniać różnorakie funkcje, od rekomendacji produktów, przez przejście pełnego procesu zakupowego, do zbierania opinii od klientów” – czytamy w jednym z artykułów opublikowanych w dzienniku Rzeczpospolita.
Omawiając temat wirtualnych asystentów, nie sposób nie wspomnieć o Tido. Platforma, wspomagająca ok. 300 tys. stron internetowych, zajmuje się obsługą klienta online dla MŚP, przy czym wykorzystuje tzw. livechaty i chatboty. Narzędzia przywołanej platformy integrują się chociażby z WordPressem, Facebookiem czy e-mailem. Możliwa jest obsługa klientów na wszystkich kanałach przy wykorzystaniu jednego panelu zarządzania. Niemałe sukcesy odnotowują także inne podmioty. Warto w tym miejscu przywołać SentiOne, bowiem bota tej firmy wdrożył chociażby Alior Bank.
Można zatem z całą stanowczością stwierdzić, że asystenci z cyfrowego świata „rozgościli się” na dobre w niemal każdym obszarze.