Generali wdrożyło specjalną aplikację AudaSmart do samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych przez klientów. Poszkodowani, którzy zgodzą się na zaproponowaną poprzez system sumę odszkodowania, mogą otrzymać przelew w przeciągu jednego dnia.
Klient po zgłoszeniu szkody do zakładu ubezpieczeń otrzymuje link/token do aplikacji. Po zalogowaniu się na stronę, jest prowadzony przez różne czynności likwidacyjne, m.in. jest proszony o wykonanie i przesłanie zdjęć zniszczeń. Po wypełnieniu formularza, system wylicza sumę odszkodowania. Jeśli klient zaakceptuje stawkę, kwota natychmiast jest przelewana na jego konto.
W ciągu pierwszych 5 dni od jej wdrożenia, Generali zaproponowało samolikwidację ponad 50 klientom. Połowa wypróbowała aplikację, wyceniając szkodę, a 65% z nich zaakceptowało wycenę, co zakończyło się wypłatą odszkodowania.
– Wierzę, że ta forma likwidacji prostych szkód zostanie uznana za atrakcyjną przez naszych klientów i będzie wśród nich coraz bardziej popularna, wpływając na wzrost ich satysfakcji ze współpracy z Generali – podaje Jakub Jacewicz, członek Zarządu Generali TU SA. – Wkrótce będziemy wdrażać mobilne i uproszczone rozwiązania także przy szkodach związanych z innymi ryzykami, np. ubezpieczeniem domów.
Z tego sposobu wyceny szkody wyłączone są przypadki, dotyczące szkody całkowitej, z cesją ubezpieczenia na bank lub firmę leasingową, szkody bezkolizyjne oraz samochody zastępcze.
AudaSmart do wyceny uszkodzeń wykorzystuje system Audatex.