bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Aviva radzi przedsiębiorcom jakie ubezpieczenie wybrać

Aviva radzi przedsiębiorcom jakie ubezpieczenie wybrać

Dodano: 2017-11-03

Towarzystwo ubezpieczeń Aviva podpowiada, jakie ubezpieczenie powinni wybrać przedsiębiorcy z sektora małych i średnich firm.

Jak wskazuje ubezpieczyciel, jednym z warunków ochrony przedsiębiorstwa jest ubezpieczenie mienia. Tego typu polisa chroni majątek firmowy od zdarzeń losowych, które mogą powodować duże straty dla kapitału przedsiębiorstwa. Ubezpieczenie pokryje koszty związane np. z usunięciem szkód, remontem, odkupieniem wyposażenia, a nawet te dotyczące pracy rzeczoznawcy.

– Dobre ubezpieczenie obejmie zarówno przestrzenie biurowe, jak i pozostałe miejsca niezbędne do prowadzenia biznesu, np. magazyny czy hale produkcyjne. To właśnie w tych pomieszczeniach zwykle znajduje się towar lub urządzenia stanowiące podstawę firmowego majątku. Wybierając polisę, zadbajmy również o to, aby jej zakres obejmował nie tylko utratę czy zniszczenie mienia w przypadku kradzieży, ale także koszt naprawy drzwi, okien, zamków i systemu alarmowego uszkodzonego przez złodziei – radzi Małgorzata Skibińska, dyrektor działu rozwoju ubezpieczeń indywidualnych i MSP, Aviva.

Aviva wskazuje, iż firmom spedycyjnym czy transportowym, ubezpieczenie mienia i nieruchomości przedsiębiorstwa może nie wystarczyć. – Możemy wybrać ubezpieczenie, które zagwarantuje nam ochronę w trakcie przewozu i przeładunku towarów z jednego środka transportu do innego. Pamiętajmy jednak o różnicy między ubezpieczeniem ładunku w transporcie a polisą OC przewoźnika. Ta ostatnia zapewnia także ochronę na wypadek kradzieży towaru, ale poza tym obejmuje jeszcze takie ryzyka, jak np. wydanie towaru osobie nieuprawnionej lub przywłaszczenie go przez nieuczciwego podwykonawcę – mówi Małgorzata Skibińska z Avivy.

Ubezpieczyciel przypomina, że polisa OC jest obowiązkowa dla niektórych grup zawodowych – zgodnie z prawem muszą go posiadać m.in. lekarze, adwokaci czy architekci. Nawet jeśli ubezpieczenie OC nie jest obowiązkowe, warto rozważyć jejo zakup ze względu na ryzyka towarzyszące prowadzonej działalności.

– Taka ochrona przyda się przedsiębiorcom działającym w wielu branżach. Jeśli prowadzimy agencję eventową, a w wyniku usterki samochodu nie dojedziemy na czas na miejsce wydarzenia, klient może domagać się odszkodowania z powodu niewywiązania się z warunków umowy. Jeśli prowadzimy zakład fryzjerski lub kosmetyczny i podczas wykonywania zabiegu niechcący skaleczymy klientkę, odszkodowanie dla niej wypłaci ubezpieczyciel – radzi Małgorzata Skibińska z Avivy.

Artykuły powiązane

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...

Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.

Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...