AXA Assistance przygotowała raport „Ubezpieczenia turystyczne Polaków”. Pokazuje on trendy w ubezpieczeniach turystycznych kupowanych przez Polaków w tegorocznym sezonie letnim. Dane do raportu pochodzą z Centrum Alarmowego AXA Assistance.
Jak podaje ubezpieczyciel, pod względem natężenia, tegoroczny sezon letni nie różnił się od poprzednich. Do najczęściej zgłaszanych szkód należały prośby o organizację wizyty lekarskiej w miejscu pobytu (około 80% zgłoszeń). Wskaźnik ten nie odbiega od wyników z ubiegłych lat. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły prostych zachorowań takich jak przeziębienie, oparzenie słoneczne, problemy żołądkowe, reakcja alergiczna, drobne stłuczenie czy skaleczenie w czasie kąpieli w basenie lub morzu. Najwięcej zgłoszeń pochodziło z Bułgarii (27%). Na kolejnych pozycjach najczęściej o pomoc prosili turyści z Grecji, Chorwacji, Hiszpanii i Włoch, co odpowiada danym z ubiegłego roku, przy czym wzrosła liczba roszczeń od turystów przebywających w Chorwacji.
„Z roku na rok rośnie świadomość Polaków w temacie ubezpieczeń turystycznych, a tym samym coraz więcej osób kupuje polisy i z nich korzysta. Rodacy coraz częściej chcą zapewnić sobie i swoim bliskim bezpieczeństwo i komfort w przypadku zagrożeń czyhających w podróży. Rośnie również świadomość, że Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) nie zapewnia wystarczającej ochrony podczas wielu zagranicznych wyjazdów. Posiadanie ubezpieczenia turystycznego się po prostu opłaca” – czytamy w raporcie AXA Assistance.
Zakład ubezpieczeń podaje, że w tym roku dwukrotnie (do 12) wzrosła liczba transportów medycznych z zagranicy. Najdroższym transportem okazał się powrót turysty z Tajlandii. Koszt sprowadzenia ubezpieczonego do kraju air-ambulansem wyniósł 380 tys. zł.
Raport „Ubezpieczenia turystyczne Polakówę jest dostępny pod linkiem.