bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
BTA zwiększyło udział w segmencie OC komunikacyjnego

BTA zwiększyło udział w segmencie OC komunikacyjnego

Dodano: 2016-09-21

RESO Europa Service Sp. z o. o. oraz „BTA Insurance Company” SE przedstawiły swoje wyniki finansowe za I poł. 2016 r. W porównaniu do I połowy 2015 r., odnotowano dużą dynamikę wzrostu. Zmieniła się również struktura portfela, gdzie znacząco zwiększył się udział ubezpieczeń dobrowolnych – głównie Biznes Pakiet oraz Auto Pakiet.

W pierwszym półroczu 2016 r. przypis ze sprzedaży ubezpieczenia OC komunikacyjnego zebrany przez BTA wzrósł o 86% i wyniósł 66,5 mln zł (wobec 35,8 mln zł w I półroczu 2015 r.). Spółka BTA odnotowała wzrost zwłaszcza w II kwartale br., uzyskując 40 mln zł przypisu składki (o 127% więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku). Wraz z lepszą sprzedażą spółka BTA zwiększyła także swój udział w sektorze ubezpieczeń OC komunikacyjnych, uzyskując po pierwszych sześciu miesiącach roku market share na poziomie 1,2%. Oznacza to wzrost aż o połowę w porównaniu do analogicznego okresu w 2015 r., gdy wyniósł on 0,8%. Z kolei w drugim kwartale br. udział w rynku BTA wyniósł 1,4% (+0,6% r/r).

– W poprzednich latach udział BTA w rynku ubezpieczeń OC komunikacyjnych oscylował w granicach 1%, a dynamika wzrostu sprzedaży była na poziomie +4%. Ostatnie miesiące pokazują, że sprzedaż naszego produktu wzrosła bardzo dynamicznie, przy jednoczesnych podwyżkach cen. Mamy nadzieję, że ten trend utrzyma się jak najdłużej – powiedział Bronisław Woźnialis, Prezes Zarządu RESO Europa Service Sp. z o. o., spółki odpowiedzialnej za sprzedaż produktów ubezpieczeniowych „BTA Insurance Company” SE w Polsce.

Spośród wszystkich dostępnych w ofercie RESO i BTA produktów największą dynamikę sprzedaży odnotował Biznes Pakiet. Duży wzrost sprzedaży zanotował również produkt Auto Pakiet, z którego największą dynamikę uzyskały Assistance oraz Auto Casco. Ten pierwszy produkt od stycznia br. jest dostępny z szerokim zakresem w trzech wariantach: podstawowym, rozszerzonym i maksymalnym. Auto Casco zaś opiera się o konstrukcję all risks, co czyni go szczególnie atrakcyjnym produktem na rynku. Wzrost sprzedaży odnotowano także w przypadku pozostałych produktów, takich jak NNW, czy Auto Szyby.

Artykuły powiązane

Wesołych Świąt dla wszystkich czytelników BeInsured!

Życzymy Świąt pełnych spokoju, jak po wykupieniu najlepszej polisy! Niech ubezpieczenia będą równie niezawodne jak Św...

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...