Jacek Smolarek, prezes grupy Concordia, zapowiedział na łamach dziennika Puls Biznesu rozszerzenie udziału w innych segmentach ubezpieczeń nierolniczych.
– Chcemy stać się ubezpieczycielem uniwersalnym, dla którego sprzedaż polis rolniczych będzie stanowiła około 50 proc. biznesu – powiedział dla PB Jacek Smolarek.
Spółka majątkowa chce wzmocnić swoją pozycję i udziały w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych, skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw, a także ubezpieczeń na życie.
– Majątkowa Concordia ma rosnąć w tempie 10 proc. rocznie. Natomiast w przypadku Concordii Capital chcielibyśmy w krótkim czasie podwoić składkę. Mamy jeszcze spory potencjał i zamierzamy go wykorzystać – dodał prezes Smolarek.
W planach ubezpieczyciela jest także wzmocnienie kanału bancassurance oraz umożliwienie sprzedaży polis życiowych przez pośredników, którzy obecnie zajmują się dystrybucją produktów majątkowych. Zdaniem spółki, umożliwi to przejrzysta i prosta konstrukcja tych ubezpieczeń ułatwiająca proces sprzedaży. W przypadku bancassurance Concordia współpracuje z podmiotami mającymi swe oddziały poza dużymi miastami, czyli bankami spółdzielczymi. Ubezpieczenia spółki można także nabyć w banku BGŻ BNP Paribas oraz od niedawna w Credit Agricole.