Prezydent podpisał ustawę o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw. Dostosowuje ona przepisy polskiego prawa do wytycznych z dyrektywy Omnibus. W nowelizacji znalazły się także zmiany istotne dla sektora e-commerce.
Jedną z ważniejszych zmian jest doprecyzowanie sposobu informowania o cenach w przypadku oferowania obniżek. Mają zostać wyeliminowane stosowane przez niektórych sprzedawców praktyki polegające na sztucznym zawyżaniu cen produktów i usług, aby następnie spektakularnie je obniżać.
Zgodnie z nowymi przepisami, gdy sprzedawca ogłasza promocję, będzie zobowiązany poinformować, jaka była najniższa cena danego towaru lub usługi w okresie 30 dni przed obniżką.
W znowelizowanej ustawie wprowadzono również przepisy mające na celu zapewnienie konsumentom większej przejrzystości w przypadku umów zawieranych online, zwłaszcza za pośrednictwem internetowych platform handlowych.
Więcej na ten temat znajduje się pod adresem: https://www.cashless.pl/12829-ustawa-o-prawach-konsumenta-e-commerce.