Zdaniem TU Compensa, w 2018 r. uplasują się cztery trendy w rozwoju sektora ubezpieczeń MSP. Należą do nich: zakres ubezpieczeń w formule all risks czy pakietu, indywidualizowanie produktów w celu optymalizacji cen, wzrost popytu na ubezpieczenia zdrowotne i cyberpolisy,
Z raportu „Jak ubezpieczenia zmieniają Polskę i Polaków”, Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) wynika, że 60% majątku polskich firm jest objętych ubezpieczeniami.- Badania potwierdzają, że polskie firmy boją się przede wszystkim porażki w biznesie, a priorytetem jest dla nich utrzymanie płynności finansowej. Dlatego ich ubezpieczeniowe oczekiwania sprowadzają się przede wszystkim do posiadania ochrony, która pozwoli przetrwać w sytuacji, która może zachwiać ich biznesem. Punktem wyjścia dla zakupu polisy jest zazwyczaj ochrona firmowego majątku, a następnie rozszerzanie zakresu o dostępne na rynku klauzule, zgodnie ze specyfiką prowadzonego biznesu – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.