Z przeprowadzonego w czerwcu 2017 r. badania przez Kantar Public na zlecenie Concordii Ubezpieczenia wynika, że zdecydowana większość Polaków posiada ubezpieczenie domu lub mieszkania.
Ubezpieczyciel wskazuje, iż znacznie zwiększyła się świadomość Polaków dotycząca zagrożeń i nieprzewidzianych zdarzeń, które mogą się wydarzyć w ich domu, szczególnie podczas dłuższej nieobecności związanej np. z wyjazdem na wakacje.
– Na przestrzeni ostatnich kilku lat na rynku widać wzrost zainteresowania Polaków polisami mieszkaniowymi. Potwierdzają to także nasze dane, według których odnotowujemy coroczny kilkuprocentowy wzrost sprzedaży ubezpieczeń mieszkaniowych – mówi Beata Żukowska, ekspert Concordii Ubezpieczenia.
Z badania wynika, że Polacy pomimo posiadania ubezpieczenia podejmują działania prewencyjne, które mają pomóc w zabezpieczeniu domu na czas ich nieobecności. Wyniki analizy wskazują, że 64% Polaków opuszczając dom na dłużej niż 24h, pozostawia go pod opieką innych domowników. Ponadto, 59% ankietowanych przed wyjazdem dokładnie zamyka okna w całym mieszkaniu, 55% odłącza wszystkie urządzenia od prądu, a 40% badanych zakręca zawór wody.
– O tych wszystkich zasadach przypominamy w ramach naszej kampanii edukacyjnej „Przełącz się na bezpieczeństwo”. Musimy pamiętać, że bezpieczne mieszkanie to takie, które jest odpowiednio zabezpieczone przez przezornych właścicieli, zdających sobie sprawę z tego, jakie dodatkowe kroki podjąć, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia szkód. Dobra polisa mieszkaniowa, dostępna także w Concordii Ubezpieczenia, zapewni dodatkowy spokój i środki, w przypadku zaistnienia niechcianego zdarzenia – podkreśla Beata Żukowska, ekspert Concordii Ubezpieczenia.