In September, the President of the Office of Competition and Consumer Protection initiated proceedings against Netia. Based on both consumer complaints and the analysis of sales calls, the Office concluded that Netia may have been presenting its offer by telephone to persons who had not expressed their consent for being contacted for these purposes, with the company using databases obtained from third parties in order to reach potential customers. In many cases, the company makes an attempt to persuade the consumer to grant their consent during the initial sales call.
Artykuły powiązane
Naruszenie RODO – czy zawsze obowiązuje kara finansowa?
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z 26 września 2024 r. (sygn. C-768/21) orzekł, że organ ochr...
Podejrzenie popełnienia przestępstwa nie wystarcza do dyscyplinarki
Sąd Okręgowy w Sieradzu, w wyroku z 10 lipca 2024 r. (sygn. akt IV Pa 80/24), orzekł, że pracodawca może rozw...
Kolejne wyłudzenia od ubezpieczycieli, tym razem o wartości 7 mln zł
Prokuratura Rejonowa Katowice-Południe skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko siedmiu osobom, oskarżonym o wyłu...