Jak wskazuje Europ Assistance Polska, w przypadku stłuczki samochodowej, wypadku czy awarii pojazdu kierowcy najczęściej korzystają z pomocy firm assistance. W takiej sytuacji często potrzebne jest holowanie i konieczność wynajmu pojazdu zastępczego lub usprawnienie pojazdu na miejscu zdarzenia.
Europ Assistance zaznacza, że posiadanie assitance to realne oszczędności dla kierowcy. EAP wskazuje, iż z uwagi na współpracę firm assistance z warsztatami i specjalistami od napraw, ceny tego typu usług bywają znacznie niższe, niż te oferowane bezpośrednio klientowi końcowemu.
– Oprócz naprawy na miejscu zdarzenia, w ramach assistance samochodowego klienci mogą liczyć na holowanie pojazdu, wynajem samochodu zastępczego, przechowanie pojazdu, jego odbiór po naprawie, dostawę oryginalnych części zamiennych, czy złomowanie samochodu – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.
Assistance samochodowy zapewnia pomoc również w bardziej prozaicznych sytuacjach, takich jak zagubienie, bądź zatrzaśnięcie kluczyków, czy brak paliwa. Szczególnie przydatny bywa jednak za granicą.
– Assistance najczęściej dołączany jest do polisy AC lub OC, można go znaleźć również w pakiecie producenckim (w przypadku pojazdów na gwarancji), dodawany jest także do raty leasingowej. Od niedawna można zakupić assistance „Pomoc na Drodze” samodzielnie, na specjalnej platformie ubezpieczenia.europ-assistance.pl. Polisa ta będzie idealna, dla tych, którzy nie mają jeszcze ubezpieczenia assistance, albo chcieliby dokupić dodatkowe, o większym zakresie ochrony – dodaje Marcin Zieliński.