Europ Assistance Polska podsumowała zgłoszenia assistance zrealizowane podczas tegorocznych wakacji. Z analizy EAP wynika, że najczęściej Polacy potrzebowali pomocy dot. assistance samochodowego (68%). W przypadku awarii lub kolizji firma najczęściej organizowała holowanie, usprawnienie na miejscu zdarzenia i organizację pojazdu zastępczego. Sprawy z zakresu pomocy medycznej stanowiły natomiast 16% wszystkich interwencji. 31% z nich dotyczyły organizowania usług medycznych i zwrotu kosztów leczenia.
– Wakacje, to niezwykle pracowity czas w branży assistance. W tym okresie Polacy dużo podróżują, również za granicę i częściej potrzebują pomocy assistance. Jak co roku najbardziej popularnym rodzajem pomocy był assistance samochodowy, zauważyliśmy jednak kilkuprocentowy, w stosunku do ubiegłorocznego sezonu, wzrost zgłoszeń z zakresu assistance medycznego, najczęściej pomocy lekarskiej potrzebowali turyści przebywający na wypoczynku w zagranicznych kurortach – wyjaśnia Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.