Od połowy czerwca w Grupie ANG działa systemem tłumaczenia języka migowego. Rozwiązanie, przygotowane przez Migam.org, pozwala osobom niedosłyszącym na zdalny kontakt z ekspertami finansowymi.
Dzięki zastosowanej technologii osoby głuche mogą komunikować się zdalnie za pomocą komputera, tabletu czy telefonu z dostępem do Internetu – z urzędami czy firmami. Do grona spółek, które wprowadziły usługę, dołączyła Grupa ANG. Firma udostępniła bezpłatną pomoc tłumacza migowego.
– Zobowiązaniem branży finansowej wobec swoich klientów jest zapewnienie dostępu do usług i produktów w sposób odpowiedzialny, zrównoważony, bez wykluczania jakiejkolwiek grupy społecznej. Nie chodzi tylko o to, byśmy oferowali przejrzyste, zrozumiałe i proste produkty finansowe, za godziwą cenę, ale także kluczowe jest skupienie się na budowaniu świadomości i zapewnieniu dostępu do nich wszystkim konsumentom. Dlatego też nawiązanie współpracy z Migam i zapewnienie dostępu do wiedzy naszych ekspertów osobom z grup potencjalnie wykluczonych, które mogą być narażone na różne, negatywne dla nich konsekwencje podyktowane zakupem produktów finansowych, było oczywistym krokiem w rozwoju naszej firmy. Dodatkowym argumentem było także to, że wśród współpracowników ANG są także osoby głuche, stąd też podążamy za ich rekomendacją – powiedział Artur Nowak-Gocławski, Prezes Grupy ANG.
Ponadto Grupa ANG podpisała Deklarację Odpowiedzianej Sprzedaży. Dokument wyznacza ramy odpowiedzialności wobec konsumenta, a także promuje działania wykraczające poza wymagania określone prawem i zachęca do ciągłego doskonalenia się w tym obszarze.