Grupa Europa opublikowała wyniki finansowe za pierwszą połowę 2017 r. Od stycznia spółki zebrały łącznie 900 mln zł przypisu składki, o 14 proc. więcej niż w zeszłym roku.
Spółka majątkowa Grupy Europa zebrała w analizowanym okresie 200 mln zł przypisu, co oznacza wzrost o 13 proc. względem I poł. 2016 r. Z kolei towarzystwo ubezpieczeń na życie zebrało 700 mln zł składki brutto, co stanowi wynik lepszy od ubiegłorocznego o 15 proc.
Jak podaje ubezpieczyciel, od początku roku widoczny jest wzrost sprzedaży produktów dla małych i średnich przedsiębiorców, z których zakład ubezpieczeń uzyskał w I poł. 2017 r. 150 mln zł przypisu. – Doceniamy znaczenie tej linii biznesowej. Dlatego od kilku miesięcy pracujemy nad nowymi, kompleksowymi produktami dla sektora MSP, które będą mogły być sprzedawane w cyfrowy sposób. Wkrótce będziemy gotowi do tego, by zaprezentować je naszym partnerom bankowym i klientom – mówi Marat Nevretdinov, wiceprezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa.
Ponadto, z danych majątkowego towarzystwa ubezpieczeń wynika, że strategia dywersyfikacji biznesu przynosi efekty. Aż 40 mln zł składki pochodziło z nowych kanałów dystrybucji niezwiązanych z branżą finansową – głównie z obszaru turystyki i affinity.
– W ostatnich miesiącach uruchomiliśmy nowe projekty, nad którymi konsekwentnie pracowaliśmy od dłuższego czasu wspólnie z naszymi partnerami. Nie powiedzieliśmy w tym obszarze ostatniego słowa i cały czas szukamy nowych sposób na dotarcie do klientów z ubezpieczeniami. Nie zamierzamy jednak koncentrować się tylko na nowych inicjatywach, ale chcemy także dużą uwagę poświęcić wsparciu partnerów w dynamicznym rozwoju sprzedaży – wyjaśnia Marat Nevretdinov.
W tym roku Grupa Europa rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń we współpracy z programem lojalnościowym Payback (należy do niego 7,5 mln osób), za pośrednictwem aplikacji mobilnej Skycash (1,5 mln użytkowników) oraz z dwoma największymi, niezależnymi sieciami bankomatów: Euronet i Planet Cash, dysponującymi łącznie ponad 7 tys. urządzeń na terenie całego kraju. Ponadto, ubezpieczyciel nawiązał współpracę z partnerami z branży handlowej i energetycznej: siecią Lidl oraz Energą-Obrót.