Grupa Europa wprowadza do swojej oferty nowy produkt – ubezpieczenie dla małych firm oraz osób prowadzących działalność gospodarczą. Obejmie ono swym zakresem ich biznes, życie, zdrowie oraz zaoferuje ochronę prawno-podatkową.
Sektor małych przedsiębiorstw to znaczący w Polsce rynek, który do tej pory nie jest w pełni zagospodarowany pod kątem ubezpieczeń. Prawie połowa (47 proc.) osób prowadzących działalność gospodarczą i małych przedsiębiorców nie posiada innych ubezpieczeń niż obowiązkowe – wynika z badania zrealizowanego w grudniu 2016 r. przez 4P Research MIX na zlecenie TU Europa.
Nowa oferta Grupy Europa ma zaspokoić najistotniejsze potrzeby ubezpieczeniowe właścicieli firm. Dlatego też powstały cztery nowe polisy:
- ubezpieczenie mienia;
- ubezpieczenie życia i zdrowia;
- ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej osób prowadzących działalność gospodarczą;
- asysta i ochrona prawno-podatkowa.
Zrealizowane badania opinii umożliwiły dopasowanie kluczowych parametrów każdego z produktów (np. wysokość czy zakres ochrony ubezpieczeniowej) do potrzeb przedsiębiorców. Przykładem tego dopasowania jest np. refundacja wydatków poniesionych na prowadzenie sporów prawnych w wysokości nawet 50 tys. zł, która wchodzi w skład ochrony prawno-podatkowej oraz dodanie do zakresu polisy życiowo-zdrowotnej świadczenia w wysokości 1 tys. zł., które jest wypłacane w przypadku choroby.
Jak Grupa Europa zamierza sprzedawać nowy produkt?
Ubezpieczyciel zamierza dystrybuować nowe polisy za pośrednictwem banków – Nawet najmniejsi przedsiębiorcy posiadają konto w banku. Dlatego bankowe okienko: fizyczne lub cyfrowe, jest idealnym miejscem, w którym można dotrzeć do nich z ubezpieczeniami. Szczególnie, że właściciele firm są często zbyt zajęci, by samodzielnie zadbać o ochronę siebie i swojego biznesu. Potrzebują kogoś, kto się nimi kompleksowo zaopiekuje. Dla banku to świetna okazja, by zbudować komplementarną ofertę dla klientów – mówi Kamil Kutycki, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów w Grupie Europa.
Grupa Europa zamierza nawiązać też współpracę z partnerami z innych branż, którzy dostarczają produkty lub usługi dla przedsiębiorców i chcą budować z nimi długoterminowe relacje. Naturalnym wyborem są np. firmy leasingowe, z usług których korzysta zdecydowana większość małych firm.
Ubezpieczyciel przygotował dla partnerów nie tylko kompleksowy i dopasowany do ich potrzeb produkt, ale także rozwiązanie pozwalające na jego sprzedaż od strony technologicznej. Pozwoli to rozpocząć dystrybucję ubezpieczeń bez konieczności inwestowania w modyfikacje własnych systemów IT.