Grzegorz Kaliszuk, Dyrektor Zarządzający ds. Produktów Życiowych i Zdrowotnych w Allianz Polska, stawia tezę, że Polacy dojrzewają ubezpieczeniowo. Świadczą o tym deklaracje dotyczące zakupu różnych produktów ubezpieczeniowych. Jak wskazał, jest to związane z rozwojem gospodarczym społeczeństwa polskiego.
„Dojrzałość lub inaczej zwana świadomość ubezpieczeniowa – to cecha charakterystyczna dla rozwiniętych gospodarczo i socjalnie społeczeństw, w których instytucje finansowe odgrywają istotną rolę w kształtowaniu wiedzy ekonomicznej, działając jako podmioty zaufania publicznego” – napisał Kaliszuk.
Dodał, że Polacy powoli zaczynają odbudowywać swoje zaufanie do instytucji i produktów finansowych. Wynika to przede wszystkim z poprawy polityki informacyjnej firm z branży finansowej. „Polacy pomimo kilku wydarzeń z ostatnich lat, takich jak niejasności wokół walutowych kredytów hipotecznych oraz ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych jak również częściowej likwidacji OFE odzyskują swoje zaufanie do firm działających w branży finansowej. A to głównie dzięki bardzo transparentnej polityce informacyjnej prowadzonej przez te podmioty” – wskazał Dyrektor Zarządzający ds. Produktów Życiowych i Zdrowotnych.
Jego zdaniem, również ostatnie podwyżki stawek ubezpieczenia OC komunikacyjnego nie powinny w dłuższym okresie zawarzyć nad poziomem zaufania konsumentów do zakładów ubezpieczeń. Grzegorz Kaliszuk przypomniał wyniki Diagnozy Społecznej, z których wynika, że około połowa Polaków w stopniu dużym i umiarkowanym ufa ubezpieczycielom.