Izba Gospodarcza Towarzystw Emerytalnych (IGTE) informuje o praktykach kontaktowania się z klientami w imieniu Otwartych Funduszy Emerytalnych i składania przez nich nieuczciwych ofert. IGTE podaje w komunikacie przykłady komunikacji bezpośredniej bez jasnej informacji, który fundusz dana osoba reprezentuje, czy organizacji spotkań w trakcie, których następuje weryfikacja poprawności przekazywania należnych składek z ZUS do OFE.
W związku z tymi przejawami nierzetelnych praktyk, IGTE przypomina, że każdy pracownik OFE ma obowiązek występowania w imieniu danego Funduszu, którzy go zatrudnia. „Wszelkie formy kontaktu z członkami OFE w bezpośrednim nawiązaniu do działalności funduszy bez wskazania konkretnego funduszu w imieniu, którego są prowadzone, są praktykami, z którymi OFE nie mają nic wspólnego” – podano w komunikacie.
Dlatego, Izba radzi, aby klienci wszelkie wątpliwości przy nawiązaniu kontaktu ze strony przedstawiciela Funduszu przekazywali dla centrali OFE, w którym posiadają konto. Szczególne wątpliwości powinny budzić sytuacje zatajania informacji ze strony osoby kontaktującej się z klientem.
Ponadto, IGTE chce w najbliższym czasie poświecić więcej miejsca tematowi utrzymywania właściwego kontaktu na linii OFE – klient. Izba chce w ten sposób uwrażliwić branżę na nierzetelne praktyki rynkowe.