bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Jak COVID-19 wpłynął na rynek ubezpieczeń turystycznych? Komentarz Nationale-Nederlanden

Jak COVID-19 wpłynął na rynek ubezpieczeń turystycznych? Komentarz Nationale-Nederlanden

Dodano: 2020-07-08

Małgorzata Zgudka, menadżer ds. produktów w Nationale-Nederlanden specjalnie dla beinsured.pl skomentowała aktualną sytuację na rynku ubezpieczeń turystycznych. Opowiedziała też o zmianach wdrożonych przez spółkę w produktach turystycznych.

  • Jak aktualnie wygląda kondycja polskiego sektora ubezpieczeń turystycznych?

Wystąpienie pandemii koronawirusa w znaczący sposób wpłynęło na branżę ubezpieczeniową, szczególnie w zakresie ubezpieczeń turystycznych. W związku z rozwojem epidemii COVID-19, w pierwszych miesiącach jej trwania, czyli w marcu i kwietniu, odnotowaliśmy niewielkie zainteresowanie tym produktem. Wynikało to przede wszystkim z faktu, że podróże zagraniczne zostały wstrzymane, a ze względu na społeczną izolację, również wiele krajowych wyjazdów zostało ograniczonych do minimum. Obecnie sytuacja powoli się normalizuje. Za sprawą stopniowego odmrażania gospodarki i przywrócenia połączeń międzynarodowych oraz krajowych, a także przez wzgląd na zbliżające się wakacje, zauważamy, że coraz więcej klientów dopytuje o warunki ubezpieczenia turystycznego. Interesują ich przede wszystkim kwestie związane z ochroną ich zdrowia – wielu klientów, co jest zrozumiałe, chce wiedzieć, czy w dobie koronawirusa mogą zostać objęci ochroną.

Nie mamy wątpliwości, że tegoroczne wakacje będą inne niż dotychczas. Z naszych obserwacji wynika, że w tym roku zmianie ulegną kierunki wyjazdów. Prawdopodobnie więcej osób niż zwykle zdecyduje się na turystykę krajową. Co ciekawe, przed pandemią tylko nieliczna grupa osób wybierających się w podróż po Polsce, myślała o zakupie ubezpieczenia. Teraz sytuacja wygląda inaczej – Polacy są bardziej świadomi zagrożeń, dlatego łatwiej podejmują decyzję o zakupie tego produktu. Sądzimy, że pandemia koronawirusa w pewnym stopniu zwiększy naszą skłonność do kupowania ubezpieczeń na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.

  • Jaką strategię przyjęło Nationale-Nederlanden na ten rok w zakresie oferty ubezpieczeń turystycznych?

Od tego roku, a dokładnie od pierwszego kwartału, ubezpieczenie turystyczne Nationale-Nederlanden obejmuje nie tylko podróże zagraniczne, ale również krajowe. Chcemy oferować kompleksowe wsparcie naszym klientom bez względu na cel ich podróży. Zakres ubezpieczenia oraz kwota, na jaką mogą się ubezpieczyć, są elastyczne i zależą od ich potrzeb, m.in. od tego dokąd jadą i co będą robić na miejscu. Podczas procesu zakupowego pomagamy im w wyborze i sugerujemy odpowiednie kwoty w zależności od kierunku. Zauważyliśmy, że w związku z pandemią COVID-19 zmieniają się również oczekiwania co do tego produktu. Chcąc odpowiadać na potrzeby naszych odbiorców stale monitorujemy zmiany, jakie zachodzą na rynku w tym zakresie. Nie wykluczamy kolejnych modyfikacji w naszej ofercie.

  • Czy polski rynek ubezpieczeń turystycznych utrzyma w tym roku rentowność?

Sytuacja związana z epidemią wirusa SARS-CoV-2 jest cały czas niepewna i dynamiczna. Dlatego ciężko jest jednoznacznie przewidywać, jak ostatecznie zachowają się klienci. Mamy nadzieję, że sytuacja w ciągu najbliższych miesięcy zacznie się normalizować.

Artykuły powiązane

Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...

Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...