Dzisiaj dystrybucją ubezpieczeń, w zależności od rodzaju produktów ubezpieczeniowych, zajmują się przede wszystkim agenci ubezpieczeniowi i banki. Osobny kanał dystrybucji to oczywiście pracodawcy zawierający umowy ubezpieczenia grupowego dla swoich pracowników i właściciele innych, dużych baz danych (firmy telekomunikacyjne, zakłady energetyczne, itp.) oferujące możliwość ubezpieczeń również przede wszystkim w modelu grupowym. Warto też pamiętać o brokerach ubezpieczeniowych, ale ich działalność w Polsce to głownie obsługa klientów korporacyjnych i dużych ryzyk przemysłowych. Rynek klienta indywidualnego nie przekonał się jeszcze do zalet zakupu ubezpieczeń przy wsparciu brokera.
Nie ulega wątpliwości, że sprzedaż, tak na rynku usług ubezpieczeniowych, jak i na każdym innym rynku, to podstawa działalności każdego przedsiębiorstwa. Jak wobec tego może zmienić się rynek pośredników ubezpieczeniowych, o ile nowa ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Ustawa), wejdzie w życie w niezmienionym kształcie?