Technologiczne i innowacyjne aspekty kontaktu z ubezpieczycielami są ważniejsze dla mężczyzn niż dla kobiet. Również panowie wykazują większe zainteresowanie nowymi produktami ubezpieczeniowymi takimi jak ubezpieczenie sprzętu sportowego, sprzętu elektronicznego czy cyberpolisy. Takie wnioski płyną z badania „Insurtech okiem millenialsów”, którego wyniki przedstawiło w zeszłym tygodniu TU Europa SA (czytaj więcej: TU Europa: Insurtech okiem millenialsów).
W badaniu przeprowadzonym przez IMAS International na zlecenie TU Europa, wyraźnie widać różnice w podejściu do ubezpieczeń u kobiet i mężczyzn z pokolenia millenialsów – osób urodzonych w latach ‘80. 3/4 respondentów jako najważniejsze kryterium wyboru polisy wskazało wysokość składki i zakres polisy. Jednak szczególnie ważne okazały się one dla grupy młodszych kobiet. 82 proc. z nich uważa, że najistotniejszy jest koszt składki, a 83 proc. – zakres ubezpieczenia. Natomiast pozostałe aspekty, takie jak opinie w internecie czy możliwość zakupu polisy on-line lub przez aplikację mobilną, cieszą się większą popularnością wśród mężczyzn.