bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Kompleksowa pomoc w przypadku problemów w mieszkaniu lub w domu

Kompleksowa pomoc w przypadku problemów w mieszkaniu lub w domu

Dodano: 2022-08-10

Coraz więcej klientów ceni sobie kompleksową pomoc w razie problemów w domu. Dotyczy to awarii sprzętów czy instalacji domowych, organizacji remontów lub zaistnienia innych drobnych, lecz uciążliwych, niedogodności. Wpływa to na zmiany w sektorze ubezpieczeń nieruchomości.

Nie tylko odszkodowanie

Kilka lat wcześniej assistance kojarzył się Polakom głównie z problemami z samochodem. Natomiast obecnie wielu klientów postrzega go już szerzej – jako usługi pomocowe lub ratunkowe.

Coraz więcej osób chce, aby ubezpieczyciel nie tylko wypłacał odszkodowanie, ale też organizował pomoc w trudnej sytuacji. Połowa klientów oczekuje kompleksowej organizacji remontu wraz z pokryciem jego kosztów w razie pożaru lub zalania. Rynek musi więc dostosować ofertę do potrzeb organizacji całego procesu doprowadzania mienia do stanu sprzed szkody.

Komu potrzebna naprawa po szkodzie?

Oferty bezgotówkowej likwidacji szkody w ubezpieczeniach mieszkaniowych pozwalają, np. na likwidację szkód zalaniowych lub spowodowanych przez dekarza, szklarza czy elektryka. Mogą pokrywać także zniszczenia powstałe w czasie włamania. Rzadko jednak spotyka się włączenie do oferty szkód pożarowych.

Usługa najbardziej przyciąga osoby bardzo zajęte, chcące „świętego spokoju”. Poza tym w kręgu zainteresowanych znajdują się posiadacze nieruchomości na wynajem oraz mali i średni przedsiębiorcy, przedstawiciele wolnych zawodów, w których interesie leży jak najszybszy powrót do działalności gospodarczej.

Wsparcie w codziennym życiu

Główne obszary, w których klienci oczekują wsparcia w zakresie nieruchomości to:  

  • problemy z budynkiem i jego otoczeniem: interwencje dekarza czy kominiarza, serwis instalacji solarnych czy pomp ciepła;
  • serwis systemów, urządzeń i instalacji w domu: interwencja w razie awarii sprzętu AGD/RTV czy urządzeń biurowych, pomoc elektryka czy hydraulika, usługi związane z okresowymi przeglądami i serwisem instalacji gazowych, elektrycznych, kominiarskich i CO;
  • usługi wykończeniowe: zarówno po szkodzie w mieszkaniu, jak też np. w sytuacji potrzeby dostosowania mieszkania do potrzeb osoby niepełnosprawnej w wyniku wypadku:
  • usługi uzupełniające: np. przechowywanie mienia w czasie usuwania szkody, poszukiwania przyczyny szkody, deratyzacja.

Oczywiście najlepiej, kiedy wszystkie wymienione obszary są połączone w ramach jednego ubezpieczenia, ponieważ zapewnia to kompleksowy zakres usług oraz atrakcyjne stawki usług.

Artykuły powiązane

Pracownica pojawiła się w pracy tylko raz, ale umowa była ważna

Sąd Okręgowy Warszawa-Praga w Warszawie, w wyroku z dnia 16 lipca 2024 roku (sygn. akt VII U 1229/23), stwierdził, że dz...

Brak określenia netto w ugodzie oznacza wypłatę brutto

W wyroku z 31 lipca 2024 r. (sygn. akt VII Pa 13/24), Sąd Okręgowy Warszawa–Praga orzekł, że w przypadku porozumienia mi...

UFG: Ponad 2 miliardy złotych wypłaconych na odszkodowania i świadczenia

Od początku działalności Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wypłacił już ponad 2 miliardy złotych, głównie z przeznac...