Coraz więcej klientów ceni sobie kompleksową pomoc w razie problemów w domu. Dotyczy to awarii sprzętów czy instalacji domowych, organizacji remontów lub zaistnienia innych drobnych, lecz uciążliwych, niedogodności. Wpływa to na zmiany w sektorze ubezpieczeń nieruchomości.
Nie tylko odszkodowanie
Kilka lat wcześniej assistance kojarzył się Polakom głównie z problemami z samochodem. Natomiast obecnie wielu klientów postrzega go już szerzej – jako usługi pomocowe lub ratunkowe.
Coraz więcej osób chce, aby ubezpieczyciel nie tylko wypłacał odszkodowanie, ale też organizował pomoc w trudnej sytuacji. Połowa klientów oczekuje kompleksowej organizacji remontu wraz z pokryciem jego kosztów w razie pożaru lub zalania. Rynek musi więc dostosować ofertę do potrzeb organizacji całego procesu doprowadzania mienia do stanu sprzed szkody.
Komu potrzebna naprawa po szkodzie?
Oferty bezgotówkowej likwidacji szkody w ubezpieczeniach mieszkaniowych pozwalają, np. na likwidację szkód zalaniowych lub spowodowanych przez dekarza, szklarza czy elektryka. Mogą pokrywać także zniszczenia powstałe w czasie włamania. Rzadko jednak spotyka się włączenie do oferty szkód pożarowych.
Usługa najbardziej przyciąga osoby bardzo zajęte, chcące „świętego spokoju”. Poza tym w kręgu zainteresowanych znajdują się posiadacze nieruchomości na wynajem oraz mali i średni przedsiębiorcy, przedstawiciele wolnych zawodów, w których interesie leży jak najszybszy powrót do działalności gospodarczej.
Wsparcie w codziennym życiu
Główne obszary, w których klienci oczekują wsparcia w zakresie nieruchomości to:
- problemy z budynkiem i jego otoczeniem: interwencje dekarza czy kominiarza, serwis instalacji solarnych czy pomp ciepła;
- serwis systemów, urządzeń i instalacji w domu: interwencja w razie awarii sprzętu AGD/RTV czy urządzeń biurowych, pomoc elektryka czy hydraulika, usługi związane z okresowymi przeglądami i serwisem instalacji gazowych, elektrycznych, kominiarskich i CO;
- usługi wykończeniowe: zarówno po szkodzie w mieszkaniu, jak też np. w sytuacji potrzeby dostosowania mieszkania do potrzeb osoby niepełnosprawnej w wyniku wypadku:
- usługi uzupełniające: np. przechowywanie mienia w czasie usuwania szkody, poszukiwania przyczyny szkody, deratyzacja.
Oczywiście najlepiej, kiedy wszystkie wymienione obszary są połączone w ramach jednego ubezpieczenia, ponieważ zapewnia to kompleksowy zakres usług oraz atrakcyjne stawki usług.