Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał oświadczenie o wszczęciu postępowania wobec firmy stosującej marketing bezpośredni, w związku z podejrzeniem braku wymaganych zgód na bezpośredni kontakt z klientami (komunikat prasowy z 19 listopada 2018 r.). Urząd kwestionuje możliwość inicjowania rozmów telefonicznych z klientami w celu reklamowania swoich usług przez przedsiębiorców, bez uzyskania uprzednio zgody klienta na taki kontakt. Zgodnie bowiem z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.
Artykuły powiązane
Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej
Kancelaria Premiera RM opublikowała informację dotyczącą nowelizacji ustaw odnoszących się do rynku ubezpieczeniowego. P...
Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...
Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach
Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...