bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Konsument poinformowany to konsument świadomy? Kolejne obowiązki informacyjne pośredników według dyrektywy IDD (2)

Konsument poinformowany to konsument świadomy? Kolejne obowiązki informacyjne pośredników według dyrektywy IDD (2)

Dodano: 2016-04-04

W dniu wczorajszym w dzienniku beinsured prezentowaliśmy Państwu nowe obowiązki, jakie będzie wymuszała na pośrednikach ubezpieczeniowych niedawno uchwalona dyrektywa IDD, szczególnie w zakresie zmian w definiowaniu pośredników oraz obowiązków informacyjnych. Dziś chcemy pogłębić ten temat, a mianowicie zastanowić się nad praktyczną realizacją ujawniania prowizji przez pośredników.

Ujawnianie prowizji – komu? kiedy? i jak?

IDD nakazuje, aby pośrednik ubezpieczeniowy przekazywał klientowi, odpowiednio wcześnie przed zawarciem umowy ubezpieczenia, m. in. informacje o tym, czy w związku z umową ubezpieczenia za swoją pracę otrzymuje honorarium – to znaczy wynagrodzenie płacone bezpośrednio przez klienta; prowizję dowolnego rodzaju – to znaczy wynagrodzenie uwzględnione w kwocie składki ubezpieczenia, jakikolwiek inny rodzaj wynagrodzenia, w tym korzyść ekonomiczną jakiegokolwiek rodzaju oferowaną lub przekazywaną w związku z umową ubezpieczenia, wynagrodzenie stanowiące połączenie którychkolwiek rodzajów wynagrodzenia wskazanych powyżej.

Artykuły powiązane

Kobiety chciały wyłudzić odszkodowanie z AC, ale…nie ubezpieczyły pojazdu

Policjanci z Gorzowa Wielkopolskiego zatrzymali dwie kobiety, które próbowały wyłudzić odszkodowanie, inscenizując kradz...

Kluczowe wyzwania polskiej prezydencji w Radzie UE z perspektywy sektora ubezpieczeniowego

Polska, obejmując prezydencję w Radzie Unii Europejskiej od 1 stycznia 2025 roku, stanie p...

Rynek ubezpieczeń komunikacyjnych po III kwartale 2024 roku – dane UFG

W okresie trzech pierwszych kwartałów 2024 roku zgłoszono ponad 1,4 miliona szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC...

    Zadaj Pytanie