Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z dnia 7 kwietnia 2020 r. (nr 0114-KDIP2-2.4010.20.2020.1.SJ) uznał, że ponoszone koszty usług koordynacji i rozwoju marketingu nabywane na potrzeby podstawowej działalności wnioskodawcy (zwiększające sprzedaż produkowanych i dystrybuowanych towarów) nie stanowią kosztów bezpośrednio związanych z wytworzeniem towarów w rozumieniu art. 15 ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT. Zdaniem skarbówki, nie można również uznać, że do kosztów usług koordynacji i rozwoju marketingu ma zastosowanie wyjątek pozwalający na pełne rozliczanie kosztów. Tym samym, koszty tego typu usług, jako usługi niematerialne, podlegają ograniczeniu w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów.
Artykuły powiązane
UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...
Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga
Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...
Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.
Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...