bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Kto powinien uczestniczyć w likwidacji szkody? Klienci uważają, że ich ubezpieczyciele

Kto powinien uczestniczyć w likwidacji szkody? Klienci uważają, że ich ubezpieczyciele

Dodano: 2016-03-11
Publikator: Gothaer, Liberty Ubezpieczenia

Takie wnioski napływają z analizy wyników badań kierowców zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie kilku towarzystw ubezpieczeniowych.

Znacząca grupa ankietowanych (80%) stwierdziła, że przy likwidacji szkody powinien uczestniczyć ich zakład ubezpieczeń, nawet jeśli sprawcą wypadku była strona przeciwna. Popularność takiej opinii zwiększa się wraz z wiekiem i doświadczeniem kierowców. Pomocy ze strony własnego ubezpieczyciela oczekuje blisko co 9. osoba z przedziału wiekowego 45-55 lat.

Poszkodowani w wypadkach i stłuczkach spowodowanych nie ze swojej winy wskazali, że przy likwidacji szkody najwięcej problemów sprawiało im załatwienie kwestii formalnych (takiej odpowiedzi udzieliło 42% badanych), skontaktowanie się z własnym ubezpieczycielem (36%). Badani wspominali także kłopoty spowodowane brakiem pewności do co wypłaty odszkodowania. Narzekali na niską jakość komunikacji z ubezpieczycielem sprawcy kolizji – niechęć do udzielania informacji i pomocy w objaśnieniu procesu likwidacji szkody.

Odpowiedzią na oczekiwania i potrzeby kierowców miał być system Bezpośredniej Likwidacji Szkody (BLS). Do tej pory wprowadziło go osiem instytucji ubezpieczeniowych. BLS w miejsce taniego OC stawia kompleksową obsługę powypadkową swoich klientów. Jak wynika z badań, pomysł spotkał się z przychylnością konsumentów. Blisko połowa ankietowanych zadeklarowała, że przy wyborze ubezpieczyciela OC będzie sprawdzała, czy posiada on w swojej ofercie BLS. Z drugiej strony 70% ankietowanych odpowiedziało, że nie wie, czy ich aktualny ubezpieczyciel oferuje Bezpośrednią Likwidację Szkód.

W grupie klientów z wykupioną polisą OC z usługą Bezpośredniej Likwidacji Szkód, 80% osób odpowiedziało, że są zadowoleni z dokonanego wyboru. Statystyki towarzystw ubezpieczeniowych pokazują także, że polisy z BLS są dużo częściej odnawiane niż w przypadku innych produktów ubezpieczeń komunikacyjnych.

 

Na podstawie badań zrealizowanych przez firmę ARC Rynek i Opinia na zlecenie od: Liberty Ubezpieczenia i Gothaer TU SA. Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2015 r. techniką CAWI na próbie 741 właścicieli pojazdów w wieku powyżej 18. roku życia, decydujących o wyborze ubezpieczenia samochodowego.

Artykuły powiązane

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...

Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.

Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...