Marek Piętka, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów w Towarzystwie Ubezpieczeń na Życie WARTA SA zanalizował segment ubezpieczeń życiowych. W rozmowie z redakcją Newseria Biznes podkreślił, że ten sektor ubezpieczeń powinien podążać za zmieniającym się stylem życia społeczeństwa i dopasowywać swoją ofertę do nowych potrzeb i oczekiwań klientów.
– Rynek ubezpieczeń na życie zmienił się istotnie w ostatnim czasie. Wiodące do tej pory produkty o charakterze oszczędnościowym czy inwestycyjnym utrzymują się na stabilnym poziomie, ale klienci coraz większy nacisk kładą na produkty ochronne, które zabezpieczają przed trudnymi sytuacjami losowymi. To zarówno klasycznie rozumiane ubezpieczenia na życie, jak i polisy zapewniające świadczenia w przypadku poważnego zachorowania, hospitalizacji, wypadków i innych sytuacji, które mogą spowodować, że sytuacja finansowa gospodarstwa domowego ulegnie pogorszeniu – wskazał Marek Piętka.