Wystartowała druga odsłona kampanii społecznej mBanku pod hasłem „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!”. Akcja zachęca odbiorców do ochrony przed cyberprzestępcami.
Twórcy kampanii chcą zwrócić uwagę na to, co zdarza się nam robić w sieci, a czego nie zrobilibyśmy w realu. W ten sposób próbują ostrzec klientów przed konsekwencjami podawania poufnych informacji i rutynowego wykonywania poleceń w internecie. Tym samym bank chce zwiększyć świadomość nie tylko klientów banków, ale wszystkich tych, którzy kupują on-line lub korzystają z poczty elektronicznej.
– Nie pierwszy raz w naszej działalności stawiamy na działania edukacyjne. Poza uczeniem uważności w sieci, na co dzień wspieramy też edukację matematyczną młodych Polaków. Uważam, że wartościowa relacja na linii klient-bank powinna wykraczać poza sferę produktów. Dlatego ponownie sięgamy po działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu – tłumaczy Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.
Kampania prowadzona będzie w internecie, telewizji, radiu i przestrzeni miast od początku grudnia. Termin ten nie został wybrany przypadkowo. Polacy, robiąc zakupy świąteczne i korzystając z sezonowych wyprzedaży, coraz częściej robią to online.
Na potrzeby akcji powstały dwa spoty. Pierwszy z nich Miłość ostrzega przed ujawnianiem swoich poufnych danych nieznajomym. Drugi Fitness przestrzega przed rutynowym wykonywaniem instrukcji w internecie. Filmy opierają się na znanej już koncepcji przeniesienia ryzykownych sytuacji z internetu do rzeczywistości.
W kampanii mBank sięgnął również po działania niestrandardowe. Na citylightach w największych polskich miastach pojawi się specjalny komunikat w druku soczewkowym, sprawiający, że treść plakatu zmienia się w zależności od kąta widzenia. W ten sposób chce udowodnić, że nie wszystko jest takie, jakim może się wydawać na pierwszy rzut oka. Poza tym, wystartował zupełnie nowy serwis mBank.pl/uwazniwsieci, gdzie klienci nie tylko mBanku znajdą informacje o metodach cyberprzestępców oraz praktyczne wskazówki, jak się przed nimi chronić.
– Pierwsza odsłona naszej kampanii spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem, zarówno ze strony klientów, jak i ekspertów z branży. Widzimy, jak bardzo potrzebne są tego typu działania. Dlatego po raz kolejny apelujemy do osób korzystających z sieci: bądźcie uważni i ostrożni – mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku.