mBank wystartował z kolejną edycją ogólnopolskiej kampanii „Ludzie są niesamowici”. Inicjatywa stworzona w celu podniesienia świadomości dotyczącej bezpieczeństwa Polaków w sieci.
mBank ruszył z siódmą edycją ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Ludzie są niesamowici”. W tegorocznej odsłonie akcji, również jak w poprzednich, bank ostrzega przed zagrożeniami w sieci oraz oszustami, którzy wymyślają coraz nowe sposoby cyberataków. Kampania przypomina również o podstawowych zasadach cyberbezpieczeństwa oraz jak ich stosować w sieci.
W nowej edycji „Ludzie są niesamowici” mBank wykorzystał udokumentowane oszustwa, które posłużyły jako scenariusz dla spotów reklamowych. Przypadki oszustw wykorzystano również w nagłówkach gazet oraz serwisów internetowych: „SMS o niedopłacie za przesyłkę? Tak wyczyścili mu konto”, „Chwalił się prawkiem w sieci, a oni kradli samochody na jego dane”, „Udawali, że wyłączą jej prąd. Zapłaciła i straciła 68 tys. zł”. Spoty reklamowe będą emitowane za pośrednictwem telewizji, radia oraz internetu.
W ramach kampanii edukacyjnej „Ludzie są niesamowici” została przygotowana strona internetowa, za pośrednictwem której każdy zainteresowany może znaleźć zasady bezpiecznego zachowania się w cyfrowym świecie oraz przydatne wskazówki na temat jak prawidłowo reagować na próbę oszustwa. Co więcej, na stronie został zamieszczony test, który pomoże sprawdzić poziom świadomości o cyberbezpieczeństwie.
Nowością w tegorocznej odsłonie kampanii banku jest usługa CyberRescue. Propozycja jest skierowana do klientów mBanku i jest całodobowym bezpłatnym wsparciem w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu. Jak informuje bank, specjaliści CyberRescue udzielą pomocy w takich sytuacjach, jak włamanie się osoby trzeciej na skrzynkę pocztową lub przejęcie konta w portalu społecznościowym.
W swojej kampanii edukacyjnej o cyberbezpieczeństwie mBank przypomina, że najczęściej dochodzi do cyberataków w przypadku pośpiesznego kliknięcia w niebezpieczny link lub skorzystania z okazji cenowej w fałszywym sklepie.