Z analizy porównywarki ubezpieczeń mfind.pl wynika, że w ostatnim czasie wśród kierowców wzrosło zainteresowanie internetowymi porównywarkami polis OC. Jak podaje mfind.pl, w okresie między październikiem 2015 r. a październikiem 2016 r., popularność niektórych fraz ubezpieczeniowych w wyszukiwarce Google wzrosła nawet o 174%. Porównywarka podała wyniki swojej analizy, które wskazują, iż najbardziej wzrosła liczba osób, które wpisują w wyszukiwarkę frazę “najtańsze oc”. – Wzrost zainteresowania tematyką ubezpieczeniową w internecie nas nie dziwi – komentuje Bartłomiej Roszkowski, współzałożyciel kalkulatora OC/AC mfind.
W analizowanym przez porównywarkę okresie liczba poszczególnych fraz wyszukiwanych w Google wzrosła: „ubezpieczenie oc” o 123%, „kalkulator oc” o 173%, „oc” o 83%, „najtańsze oc” o 174%, „porównywarka oc” – wzrost o 82%.
– Cały czas zwiększa się świadomość klientów i dlatego chętniej decydują się na porównanie ofert w internetowych kalkulatorach. Czasami daje to oszczędność nawet ponad 700 zł! Nadal jednak większość kierowców za rzadko próbuje porównywać oferty, a zatem ciągle mocno przepłaca. Wierzę, że tegoroczne podwyżki zmienią tę sytuację w ciągu najbliższych miesięcy, a klienci będą wybierać polisy jeszcze bardziej świadomie – dodaje Roszkowski.