Mitsubishi to kolejny koncern motoryzacyjny, który wejdzie do sektora ubezpieczeń. Japoński producent będzie montował w swoich pojazdach urządzenia do monitorowania stylu jazdy. Na razie rozwiązanie ma być testowane w Stanach Zjednoczonych.
Jak podkreślają specjaliści, coraz więcej producentów motoryzacyjnych przygląda się segmentowi ubezpieczeń komunikacyjnych. Z jednej strony każdy samochód musi zostać ubezpieczony. W związku z tym, wielu z nich zastanawia się, dlaczego nie oferować polisy już przy zakupie auta, uzyskując przy tym dodatkowy przychód.
Dodatkowo, przewagą koncernów motoryzacyjnych jest możliwość automatycznego wyposażenia samochodów w systemy rejestrujące sty jazdy. Dzięki temu kierowcy nie muszą pamiętać o włączeniu aplikacji za każdym razem, gdy siadają za kółkiem.
Nad rozwiązaniem telematycznym koncern Mitsubishi pracował wspólnie z firmą IT LexisNexis Telematics Exchange.