bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Mobilne ubezpieczenia w Plusie

Zygmunt Solorz-Żak ogłosił plany spółki obejmujące ofensywę na rynku mobilnej dystrybucji ubezpieczeń. W ofercie Plusa i Cyfrowego Polsatu już od dawna były obecne ubezpieczenia telefonu i ubezpieczenia turystyczne. Kolejnym krokiem ma być rewolucja sprzedaży ubezpieczeń w Polsce. Chodzi o rozwinięcie modelu mobilnej sprzedaży ubezpieczeń.

Do współpracy z Plusem przystąpiła Benefia z Vienna Insurance Group. Informacje te potwierdził dla Pulsu Biznesu Paweł Bisek, szef Benefii. – Pod koniec marca podpisaliśmy umowę. Z rozpoczęciem sprzedaży czekaliśmy, aż nasz partner zostanie zarejestrowany w Komisji Nadzoru Finansowego jako pośrednik ubezpieczeniowy. W miniony czwartek to się już dokonało, a więc nie ma przeszkód do rozpoczęcia sprzedaży pakietowych polis komunikacyjnych (OC, AC, NNW i Assistance) dla wszystkich posiadaczy smartfonów, będących klientami Plusa. Wystawienie polisy będzie dokonane bezpośrednio przez klienta Plusa i w cyklu w pełni automatycznym, i w niesłychanie krótkim czasie. Oferta, po zbadaniu ubezpieczeniowej historii klienta, zostanie mu przekazana w ciągu kilku sekund, a polisa w ciągu 2-3 minut. Oczywiście, taką polisę można zachować w formie elektronicznej lub wydrukować – opisuje Bisek.

W tym celu Polkomet przygotuje aplikację U+, która będzie instalowana na telefonach dystrybuowanych w sieci Plus oraz dostępna do pobrania w Internecie. Firma telekomunikacyjna ma się także zająć reklamą i opracowaniem technologii. Natomiast na zakładzie ubezpieczeń będzie spoczywało opracowanie produktu ubezpieczeniowego i ich sprzedaż.

Mobilna sprzedaż ubezpieczeń to nie jedyna inwestycja telekomu w sektorze ubezpieczeń. W ubiegłym roku spółka rozpisała przetarg na partnera w sprzedaży stacjonarnej ubezpieczeń w salonach Plusa, do którego już przystąpiły największe firmy ubezpieczeniowe działające w Polsce.

Eksperci są przekonani, że decyzja Polkomtela stanowi dobry krok. Zdaniem wiele, obecny rynek ubezpieczeniowy będzie się rozwijał właśnie w kierunku obsługi klienta i sprzedaży online. Na razie ubezpieczyciele ostrożnie testują różne rozwiązania w tym obszarze, dlatego inicjatywa prezesa Solorz-Żak może znacznie przyspieszyć dotychczasowe działania i stanowić doskonałą odpowiedzieć na zbliżające się trendy i oczekiwania konsumentów.

Artykuły powiązane

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...

Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.

Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...