Mondial Assistance zorganizował szkolenia z udzielania pierwszej pomocy dla swoich pracowników i klientów.
– Podczas lata statystycznie częściej możemy być świadkami wypadku na drodze, w którym osoba poszkodowana potrzebuje szybkiego ratunku. Dlatego dla naszych pracowników oraz klientów postanowiliśmy przeprowadzić kompleksowe szkolenia z udzielania pierwszej pomocy – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Szkolenia są przeprowadzane w ramach Akademii Pierwszej Pomocy – projektu realizowanego przez spółkę w zakresie działań społecznej odpowiedzialności biznesu.
– Szkolenia mają na celu zwiększyć świadomość wśród ludzi. Osoby, które przechodzą tego typu kurs zapoznają się ze sposobem prowadzenia resuscytacji krążeniowo-oddechowej, uczą się obsługi automatycznych defibratorów zewnętrznych, opatrywać rany oraz zabezpieczać miejsce zdarzenia – tłumaczy Piotr Ruszowski.
– Procedury pierwszej pomocy sprowadzają się do kilku prostych czynności, które powinny nastąpić jedna po drugiej, a szkolenie pozwoliło na ich przećwiczenie i usystematyzowanie – dodaje Tomasz Kowalczyk, uczestnik szkolenia z Mondial Assistance.
Jak podaje firma zajmująca się usługami pomocowymi, od wielu lat do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance w okresie wakacyjnym z prośbą o pomoc zgłasza się kilkadziesiąt tysięcy osób.