bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Motor claim settlement without human involvement?

Motor claim settlement without human involvement?

Dodano: 2022-12-20

The first fully automatic settlement of an comprehensive motor insurance claim was carried out by Warta, and the entire process took place without human intervention.

The injured party’s claim was accepted by a voicebot. In the next step, a list of required documents was automatically created and sent to the customer via email. In the same way, an order was placed for the repair shop. The latter prepared a cost estimate, which was accepted by Warta. Let’s emphasize that all of the above was done automatically.

It took a total of five minutes to verify the cost estimate, confirm liability, and prepare and approve the payment, and the entire process – from filing the claim to approving the payment – took only two days.

Artykuły powiązane

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...

Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.

Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...