5 grudnia 2017 r. obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Wolontariatu, ustanowiony z inicjatywy Organizacji Narodów Zjednoczonych. W związku z tym Nationale-Nederlanden podsumowuje działalność wolontariatu pracowniczego realizowanego przez spółkę.
Jak podkreśla Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden, wolontariat pozwala na lepszą integrację pracowników i uczy ich współpracy. – Motywuje nas wspólne działanie w dobrej sprawie, które zawsze przynosi korzyści. Z jednej strony jako firma, pomagamy komuś na zewnątrz – fundacji, stowarzyszeniu, społeczności, a z drugiej zyskujemy narzędzie, które ma ogromną moc, gdyż łączy naszych pracowników wokół jednego celu – niesienia pomocy – wyjaśnia Pokutycka-Mądrala. – Wolontariat pracowniczy daje możliwość angażowania pracowników w niecodzienne projekty i wyzwania, które budują relacje w zespole i są okazją do wejścia w zupełnie nową rolę – dodaje.
Popularną formą CSR jest też edukowanie społeczeństwa. – Szczególnie dumni jesteśmy z inicjatyw związanych z edukacją finansową. Dla nas, jako firmy ubezpieczeniowej, to szczególnie ważne, ponieważ jest to część naszej misji. Chcemy wzmacniać wśród Polaków świadomość, nie tylko ubezpieczeniową, ale także emerytalną – mówi Marta Pokutycka-Mądrala. – Między innymi dlatego zaangażowaliśmy się we wspólne działania z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Dzięki temu, braliśmy udział w projekcie Social Innovation Relay, w ramach którego uczniowie szkół ponadgimnazjalnych mieli przygotować własną koncepcję przedsiębiorstwa. Ich pomysły były odpowiedzią na potrzeby lokalnych społeczności i angażowały różne grupy społeczne i wiekowe – dodaje.