Jak podaje w komunikacie Poczta Polska, od czerwca rusza pilotaż akceptacji kart płatniczych w 200 placówkach pocztowych na terenie całej Polski. Finalnie klienci będą mogli zapłacić kartami w 4700 placówkach Poczty już na przełomie lipca i sierpnia br.
Poczta Polska podpisała umowę z konsorcjum eService i PKO BP na dzierżawę terminali POS oraz obsługę transakcji kartami płatniczymi. W ramach umowy zainstalowanych zostanie 8500 terminali do obsługi kart płatniczych (POS) w 4700 placówkach sieci własnej Poczty Polskiej. Pilotaż obsługi płatności kartami płatniczymi rusza w czerwcu br. w 200 placówkach. Pełne wdrożenie w sieci własnej placówek pocztowych na terenie całej Polski zaplanowane jest na przełomie lipca i sierpnia br.
– To kolejna nowoczesna usługa jaką oferujemy wkrótce po wdrożeniu Mobilnego Listonosza. Zwiększamy zarazem dostępność naszych usług co niewątpliwie wpłynie na wielkość sprzedaży oraz spełniamy oczekiwania klientów w zakresie obsługi płatności bezgotówkowych. Nie mam wątpliwości, że nasi klienci z zadowoleniem odbiorą nową opcję płatności i docenią wygodę jaką daje możliwość płatności kartą w placówce – podkreśla Paweł Kopeć, Dyrektor Zarządzający Sprzedażą w Segmencie Klienta Detalicznego w Poczcie Polskiej.
– Dla nas to przed wszystkim ogromna satysfakcja, że potencjalnie największy gracz przyjmujący płatności kartami płatniczymi na polskim rynku zdecydował się skorzystać z naszych usług. To olbrzymie wyzwanie i zarazem odpowiedzialność, którym nasze organizacje niewątpliwie z korzyścią dla siebie oraz polskiego rynku sprostają – mówi o umowie Marek Paradowski, Prezes eService sp. z o.o.
Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci Poczty Polskiej będą mogli skorzystać z szerokiego wachlarza usług m.in. jak:
- akceptacja płatności kartami VISA i MasterCard, w tym również realizowane w technologii bezstykowej,
- wypłata gotówki,
- doładowania telefonów komórkowych,
- cash-back w ramach płatności kartą (usługa, dzięki której klient może wypłacać w placówce pocztowej pieniądze przy okazji zakupów),
- realizacja voucherów (voucher to unikatowa kombinacja znaków pozwalającą na dokonywanie płatności m.in. w serwisach internetowych np. za usługi lub dostawy).
Wdrożenie płatności kartami to również działanie wpisujące się w rządowy Program Rozwoju Cyfrowej i Bezgotówkowej Gospodarki w ramach inicjatywy zwiększenia obrotu bezgotówkowego.
Być może warto, aby ubezpieczyciele przyjrzeli się tej nowej usłudze dostępnej w placówkach Poczty Polskiej. Ostatecznie sprawne i efektywne systemy kolekcjonowania składek to bardzo ważny element procesu sprzedaży i obsługi ubezpieczenia.