bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Bankowość
Nowe stanowisko KNF dotyczące wideoweryfikacji klientów instytucjonalnych

Nowe stanowisko KNF dotyczące wideoweryfikacji klientów instytucjonalnych

Dodano: 2022-03-04
Publikator: Komisja Nadzoru Finansowego

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała stanowisko dotyczące wideoweryfikacji klientów instytucjonalnych i firmowych. Dokument zawiera listę dobrych praktyk wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Organ nadzoru wyjaśnia, że w procesie wideoweryfikacji należy wykorzystać dokumenty zawierające aktualne dane z właściwego rejestru np. KRS, CEIDG. Podczas wideorozmowy bank zobowiązany jest przeprowadzić obserwację klienta oraz przedstawianych przez niego dokumentów.

Wprowadzanie rozwiązań w zakresie wideoweryfikacji, zgodnie z opublikowanym właśnie dokumentem, powinno być poprzedzone analizą ryzyka oraz opiniowaniem i konsultacjami w aspekcie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Procedura weryfikacyjna musi być ustalona w sposób jasny.

Weryfikujący ma obowiązek przechowywać kopie dokumentów i informacji uzyskanych podczas weryfikacji przez pięć lat, licząc od dnia zakończenia stosunków gospodarczych z klientem.

Stanowisko UKNF dot. wideoweryfikacji klientów instytucjonalnych jest dostępne do pobrania na portalu beinsured.pl.

Pliki do pobrania

stanowisko_uknf_dot_wideoweryfikacji_klientow_instytucjonalnych.pdf

Artykuły powiązane

Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe

Ministerstwo Finansów wyjaśniło w komunikacie, że o dochowaniu podatkowego terminu w systemie e-Doręczenia decyduje data...

Sąd: Dyscyplinarka za brak badań była nieuzasadniona

Sąd Rejonowy w Człuchowie (wyrok z 20 grudnia 2024 r., sygn. akt IV 471/24) uznał, że pracownica nie naruszyła pods...

SN: Choroba nie zawiesza biegu przedawnienia

Sąd Najwyższy w postanowieniu z 11 grudnia 2024 r. (sygn. akt III PSK 110/24) uznał, że choroba pracownika nie może być...