bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Bankowość
Nowe stanowisko KNF dotyczące wideoweryfikacji klientów instytucjonalnych

Nowe stanowisko KNF dotyczące wideoweryfikacji klientów instytucjonalnych

Dodano: 2022-03-04
Publikator: Komisja Nadzoru Finansowego

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała stanowisko dotyczące wideoweryfikacji klientów instytucjonalnych i firmowych. Dokument zawiera listę dobrych praktyk wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Organ nadzoru wyjaśnia, że w procesie wideoweryfikacji należy wykorzystać dokumenty zawierające aktualne dane z właściwego rejestru np. KRS, CEIDG. Podczas wideorozmowy bank zobowiązany jest przeprowadzić obserwację klienta oraz przedstawianych przez niego dokumentów.

Wprowadzanie rozwiązań w zakresie wideoweryfikacji, zgodnie z opublikowanym właśnie dokumentem, powinno być poprzedzone analizą ryzyka oraz opiniowaniem i konsultacjami w aspekcie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Procedura weryfikacyjna musi być ustalona w sposób jasny.

Weryfikujący ma obowiązek przechowywać kopie dokumentów i informacji uzyskanych podczas weryfikacji przez pięć lat, licząc od dnia zakończenia stosunków gospodarczych z klientem.

Stanowisko UKNF dot. wideoweryfikacji klientów instytucjonalnych jest dostępne do pobrania na portalu beinsured.pl.

Pliki do pobrania

stanowisko_uknf_dot_wideoweryfikacji_klientow_instytucjonalnych.pdf

Artykuły powiązane

Mapa ryzyka polskich przedsiębiorców – wyniki badania PIU i SW Research

W listopadzie i grudniu 2024 r. Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) wraz z SW Research przeprowadziła badanie wśród 1504 mał...

DORA – nowe wyzwania dla branży ubezpieczeniowej

Od 17 stycznia 2025 roku zacznie obowiązywać rozporządzenie DORA (UE 2022/2554), które ma na celu wzmocnienie ope...

Sąd Najwyższy określił zasady waloryzacji sumy gwarancyjnej z OC

Sąd Najwyższy w wyroku z 15 stycznia 2025 r. (sygn. akt III CZP 17/24) orzekł, że suma gwarancyjna obowiązująca w chwil...

    Zadaj Pytanie