Między innymi to pytanie mogli sobie zadać i na nie odpowiedzieć uczestnicy konferencji BACK TO THE FUTURE II, słuchając Tomka Kozłowskiego ze SkySnap. To pytanie, warto sobie zadać z również z perspektywy start-upu. Stanowi niejako rachunek sumienia i przede wszystkim daje pozytywną odpowiedź w postaci wyznaczenia celów krótko i długoterminowych.
Wyzwania płynące w związku z wdrażaniem nowych technologii są podwójnie trudne. Po pierwsze należy nad tymi technologiami pracować, aby dostarczały realną wartość dla klienta, a nie były tylko kolejnym gadżetem na półkę. Po drugie przy wprowadzaniu innowacji na rynek trzeba wykonać tytaniczną pracę związaną z budowaniem świadomości klientów i wskazaniem korzyści płynących z zastosowania nowych narzędzi.
Ważnym czynnikiem, który gwarantuje sukces młodych firm wchodzących na nowe rynki jest współpraca z instytucjami i firmami z branży. Bez tego ciężko jest zbudować ostateczny produkt, który będzie odpowiadał na potrzeby rynku i rozwiązywał konkretne problemy. Należy mieć świadomość, że stworzenie końcowej wersji narzędzia, bądź procesu technologicznego to długotrwała, iteracyjna praca po stronie zarówno klientów, jak i twórców. Odpowiedni i mądry feedback z rynku powoduje szybszą decyzję nad przerwaniem projektu, bądź kierunkuje działania na właściwe tory.
Patrząc na branżę ubezpieczeniową z perspektywy startupu SkySnap, który dostarcza rozwiązania dla specjalistów z zakresu likwidacji szkód oraz oceny ryzyka można stwierdzić, że na przestrzeni półtorarocznej działalności trochę się zmieniło. Już nie jesteśmy tylko przybyszami z przyszłości, którzy chcą wdrożyć bezzałogową technologię w ubezpieczenia. Jesteśmy zapraszani jako prelegenci na konferencje i seminaria. Stajemy w roli partnera w tworzeniu nowej jakości usług dla ubezpieczeń. Mamy świadomość, że to dopiero początek naszej drogi, a branża musi się jeszcze wiele nauczyć. Obserwujemy, że z reguły brakuje chęci do podjęcia ryzyka wdrożenia nowych produktów, nawet na małą skalę. Nie wszystkie działania będą udane – to pewne. Jednak, aby stawać się liderem, należy popełniać błędy i szybko reagować w postaci przedefiniowanych działań i procesów biznesowych.
Odpowiadając na tytułowe pytanie – w naszym przypadku to już teraźniejszość. Używamy dronów i satelitów w realnych zastosowaniach. Jeśli są Państwo zainteresowani tym co robimy zachęcamy do pobrania darmowego raportu ze strony www.dronywubezpieczeniach.pl. Naprawdę warto!
Do zobaczenia w PRZYSZŁOŚĆI!!
Tomasz Kozłowski Współzałożyciel SkySnap, firmy która pomaga ubezpieczycielom poznać aktualny stan ubezpieczonych aktywów, dzięki udostępnieniu aktualnych i bardzo dokładnych map i danych 3D. Absolwent Politechniki Warszawskiej, programista i specjalista od wdrożeń dużych systemów informatycznych. Dostarcza projekty informatyczne dla europejskich przedsiębiorstw przez ostatnie 15 lat. W SkySnap jest odpowiedzialny za rozwój technologiczny i dostawę projektów. |