bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
O polskim biznesie internetowym

O polskim biznesie internetowym

Dodano: 2016-05-13
Publikator: Business Insider Polska

Eksperci Business Insider Polska przygotowali raport „Trendy w polskim biznesie internetowym”. Przeanalizowano sytuację na polskim rynku e-commerce. Raport ma być pomocny osobom, które budują lub rozwijają swój biznes w sieci.

W ostatnich latach coraz więcej pieniędzy przeznaczanych jest na reklamy w internecie. Wartość oglądanych w internecie reklam to 3 mld zł. Wśród branży, które na tego typu reklamy przeznaczają najwięcej środków znajdują się: branża motoryzacyjna – 20%, finansowa – 11%, handel – 9% oraz nieruchomości. Reklamodawcy w sposób spersonalizowany docierają do swoich potencjalnych klientów.

Jedną z przeszkód na drodze reklamodawców stoi AdBlock. Wraz z innymi z tego typu dodatkami do przeglądarek, skutecznie blokuje wyświetlanie reklam 200 milionów internautów. Generuje to olbrzymie straty, szacowane na 22 mld dolarów rocznie. W Polsce prawie 40% internautów korzysta z blokerów reklam. Tym samym, stawia nas w czołówce państw, w których internauci używają takich rozwiązań.

Reklamy wideo w internecie mają coraz większe możliwości – wideo 360 stopni czy wirtualna rzeczywistość. Zdaniem Tomasza Mazurka, strategy manager agencji Imagine, technologie te będą wciąż rozwijane.

„Ich użycie jest mocno uzależnione od sprzętu, który jednak jest coraz tańszy i bardziej dostępny. Do tego należy dołożyć możliwości kupowania produktów z poziomu wideo i mamy narzędzie doskonałe. Użytkownik ogląda film, w którym mamy lokowane produkty. W trakcie oglądania dodaje sobie do koszyka produkty, które mu się podobają, a po seansie finalizuje zakup. Proste, nieprawdaż?” – powiedział.

E-commerce, zdaniem ekspertów, będzie rozwijał się i rósł najszybciej. Wynika to z tego, iż obecnie coraz częściej korzystamy z internetu przez smartfony. Czytamy wiadomości, słuchamy muzyki, oglądamy filmy i oczywiście robimy zakupy. Ponad 50 % kupujących w internecie, robi zakupy mobilnie.

„Jest na razie dosyć niewielki, około 2 mld złotych, czyli kilka procent całości handlu. Dlatego można się spodziewać wzrostów o około 100 proc. rok do roku.” – mówi Jakub Weber z Deloitte Digital.

Pełen raport dostępny na stronie Business Insider Polska: http://businessinsider.com.pl/wiadomosci/trendy-w-polskim-biznesie-internetowym-raport/2m5hyqh

Artykuły powiązane

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...

Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.

Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...