bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
One of Compensa’s strategic aims is to develop health insurance

One of Compensa’s strategic aims is to develop health insurance

Dodano: 2017-08-22

The Polish insurer Compensa has confirmed that the company has doubled its portfolio in the last 5 years. In 2017 the insurer is focusing on expanding their offer to meet clients’ expectations. Compensa informed about their plans of acquiring partners (medical facilities) for cooperation. The company also plans to use its potential to sell health insurance, which will supplements their life and non-life insurance offers. According to the company, by 2020 Compensa will have gained a 10% market share in the health insurance market.

“In 2016 Poles paid PLN 19 bln for private medical consultations. The market of motor insurance – the most universal insurance in Poland, is worth PLN 17 bln. So these numbers confirm the huge development potential for insurers in this segment” – Artur Borowiński Compensa CEO comments.

Artykuły powiązane

Przedsiębiorstwo może nałożyć obowiązek uzyskania zezwolenia na pobyt pracownika – wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z dnia 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt C - 540/22) uznał, że pa...

Rejestracje z Polski postrachem na europejskich drogach

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opublikowało dane dotyczące szkód powodowanych przez polskich kierowców za...