bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Orzeczenia
Organizator turystyki odpowiada za nienależyte wykonanie usługi przewozu lotniczego

Organizator turystyki odpowiada za nienależyte wykonanie usługi przewozu lotniczego

Dodano: 2017-01-25
Publikator: Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi

Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi w wyroku z dnia 14 października 2016 r. (sygn. akt I C 402/15) orzekł, że organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, w tym również za szkodę doznaną przez turystów na skutek nienależytego wykonania przewozu lotniczego.

W rozpoznawanej sprawie powodowie wnieśli o zasądzenie od pozwanego organizatora turystyki kwoty 8.540 zł tytułem zadośćuczynienia za zmarnowany urlop oraz 1.730 zł tytułem odszkodowania za zagubiony bagaż. Powodowie zawarli z pozwaną spółką umowę o świadczenie usług turystycznych, na podstawie której uczestniczyli w zorganizowanej imprezie turystycznej w Egipcie. Podczas podróży lotniczej została zagubiona walizka, w której znajdowały się rzeczy osobiste obojga powodów: ubrania, kosmetyki i przybory toaletowe. Powodowie odzyskali ją dopiero na dwa dni przed powrotem do Polski. W uzasadnieniu pozwu wskazali, że odszkodowanie należne jest im na mocy umowy ubezpieczenia, zaś pozwany ponosi odpowiedzialność gwarancyjną za spełnienie przez ubezpieczyciela świadczenia z umowy ubezpieczenia.

Pliki do pobrania

orzeczenie_i_c_402_15.pdf

Artykuły powiązane

Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe

Ministerstwo Finansów wyjaśniło w komunikacie, że o dochowaniu podatkowego terminu w systemie e-Doręczenia decyduje data...

Sąd: Dyscyplinarka za brak badań była nieuzasadniona

Sąd Rejonowy w Człuchowie (wyrok z 20 grudnia 2024 r., sygn. akt IV 471/24) uznał, że pracownica nie naruszyła pods...

SN: Choroba nie zawiesza biegu przedawnienia

Sąd Najwyższy w postanowieniu z 11 grudnia 2024 r. (sygn. akt III PSK 110/24) uznał, że choroba pracownika nie może być...