PAC, niezależna europejska firma badawczo-konsultingowa sporządziła raport „Wykorzystanie innowacji wśród europejskich ubezpieczycieli”. Badanie przeprowadzono wśród pracowników wyższego szczebla i IT w dużych firmach z sektora ubezpieczeń życiowych i majątkowych z Europy Zachodniej. Miało ono na celu sprawdzić, w jaki sposób spółki wprowadzają innowacje, a także jak od drobnych inicjatyw na całym świecie przechodzą do tworzenia strategii obejmujących całą organizację.
Z badania wynika, że 84% ubezpieczycieli twierdzi, że ma sformalizowaną strategię innowacyjności, wspieraną przez dedykowane zespoły, procesy i budżety. Około 60% jest zdania, że głównym celem strategii innowacyjnej jest zwiększenie zaangażowania klientów. Jako największą barierę dla innowacji, ubezpieczyciele wskazują regulacje. Jedna trzecia towarzystw uważa natomiast, że starzenie się technologii i infrastruktury jest główną przeszkodą. Z raportu wynika, że dwie trzecie ubezpieczycieli przyznaje, że mniej niż połowa ich aplikacji biznesowych jest w dobrej kondycji i jest w stanie wspierać ich przyszłą strategię cyfrową.